Reducerea drastică a tranzitului maritim de mărfuri din Canalul Suez deplasează multe transporturi pe drum. Pe 18 martie, membrii Comisiei pentru Afaceri Vamale (CAD) a IRU au discutat despre măsurile cheie de optimizare a comerțului și tranzitului, precum și despre interesul crescând pentru sistemul TIR pe fondul crizei Mării Roșii.
IRU relatează că un exemplu emblematic al eficacității TIR îl reprezintă Grupul Milton, care a transportat mărfuri din Europa în Orientul Mijlociu traversând 13 țări în doar 9 zile, timp semnificativ mai scurt decât cele 40 de zile necesare pentru transportul maritim. Operațiunile de transport cu camioane TIR între China și Asia Centrală au înregistrat, de asemenea, timpi de livrare de trei ori mai rapizi decât fără utilizarea TIR.
Radu Dinescu, președintele IRU, a subliniat interesul tot mai mare din partea comunității comerciale globale față de sistemul TIR, recunoscând avantajele în ceea ce privește reducerea timpilor și costurilor de transport, o mai mare predictibilitate a livrărilor, minimizarea riscului de deteriorare a mărfurilor și creşterea siguranței încărcăturii: „Întâlniri precum cele ale CAD sunt fundamentale pentru a determina cele mai bune abordări menite să uşureze poverile care cântăresc asupra tranzitului şi transportului, facilitând comerţul cu eficienţa, rapiditatea şi siguranţa oferite de TIR.”
Michaela Havelkova, președintele CAD, a evidențiat alegerea „pragmatică și înțeleaptă” a clienților de a se baza pe servicii de transport garantate de operatori profesioniști de transport rutier de mărfuri, care folosesc vehicule sigure și unități de încărcare certificate de Vamă grație sistemului TIR.
Pentru a maximiza beneficiile TIR, Havelkova a sugerat explorarea în continuare a potențialului acestuia prin inițiative și proiecte specifice, cum ar fi TIR-EPD și TIR Green Lanes, care oferă benzi dedicate camioanelor TIR pentru a reduce congestionarea la frontiere și pentru a primi informații în avans pentru gestionarea riscurilor.
FOTO: Iru.org/news-resources/newsroom