Pe 15 septembrie 2023, autoritățile din Piemont, una dintre cele mai mari regiuni italiene, aveau programată introducerea unor reglementări care să restricţioneze circulația vehiculelor Euro 5. Totuși, în ultima clipă, au decis amânarea pentru încă un an, astfel încât transportatorii să mai aibă la dispoziţie timp pentru înnoirea flotelor cu vehicule Euro 6.

Proiectul Piemont prevede interdicția de circulație a camioanelor Euro 5 în municipiile cu cel puțin 30.000 de locuitori. În primul an, comunele ar fi putut fi libere să hotărască dacă introduc astfel de restricții, ca mai apoi să devină obligatorii. Însă mulți experți erau convinși că municipalitățile vor profita de această oportunitate și camioanele mai vechi nu vor mai putea intra, de exemplu, în Torino, capitala regiunii. Prin urmare, potrivit 40ton.net, antreprenorii locali au decis să tragă un semnal de alarmă, temându-se de paralizia transporturilor și cerând amânarea noilor reguli.

În consecinţă, guvernul italian a anunțat că, în loc de 15 septembrie 2023, municipalitățile vor putea introduce o interdicție asupra camioanelor Euro 5 abia de la 1 octombrie 2024, adică cel mai devreme în douăsprezece luni, în vreme ce introducerea obligatorie a interdicțiilor va avea loc de la 1 octombrie 2025. Cu alte cuvinte, antreprenorilor li s-a dat încă un an pentru a-și înlocui flotele cu vehicule cu motoare Euro 6.

Interdicțiile vor viza şi vehiculele în tranzit, din Italia sau din afară. Amenda pentru încălcarea restricțiilor va fi de până la 500 de euro.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut