Situaţiilor dezastruoase generate de prăbușiri, șantiere și cozi lungi de pe autostrăzile din nord-vestul Italiei, din regiunea Liguria, li s-ar putea alătura în curând şi creșterea taxelor de pe A6 Torino-Savona și pe A10 Savona-Ventimiglia, două rute utilizate pe scară largă de transportatorii rutieri. Mai ales în condiţiile în care acestea devin obligatoriu de parcurs pentru cei din sudul Piemontului care trebuie să meargă în Franța, care nu pot folosi permisul Tenda din cauza interdicțiilor de tranzit asupra vehiculelor grele impuse de Vallée de la Roya, în Franța, ceea ce implică deja o creștere a costurilor de 200 de euro per călătorie.

Majorarea taxelor ar putea avea loc dacă ministerul Mims al transporturilor aprobă planul economic și financiar prezentat de Autostrada del Fiori, o companie a Grupului Gavio, așa cum a fost anunțat de ziarul La Stampa, precizând că majorarea pe A16 ar putea ajunge la 16% și cea de pe A10 la 3%.

Prima asociație de transportatori rutieri care se ridică împotriva posibilelor creșteri este Astra din Cuneo. Astra explică faptul că aceste două autostrăzi sunt afectate de lucrări de întreținere extraordinar de importante la tuneluri și viaducte (după prăbușirea podului Morandi), cu încetiniri ale traficului care devin critice în sezonul estival. „Cozile lungi determină întârzieri în livrări, costuri mai mari pentru companii, precum și imposibilitatea transportatorilor rutieri de a respecta timpul strict de conducere și odihnă prevăzut de lege. Ca urmare, suntem pregătiţi să ne opunem creșterilor în toate modurile”, spune vicepreședintele Enrico Carpani.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare