În Italia, de la 15 octombrie, toţi lucrătorii au obligaţia de a deţine aşa-numitul Green Pass. Însă incertitudinea pluteşte asupra efectelor acestei hotărâri asupra angajaţilor din transport, în apropierea vârfului de cereri cauzat de Crăciun și în contextul lipsei acute de soferi, pentru că nimeni nu știe câți membri ai personalului sunt vaccinați şi nici care sunt procedurile de acces la încărcare/descărcare. Oricum, politicile companiilor pot varia de la controlul sistematic al Green Pass, la controlul ocazional sau chiar deloc, atâta timp cât șoferul nu coboară din mijloacul de transport. De asemenea, nu e clar nici modul în care transportatorii străini vor trebui să se comporte.
Asociațiile italiene de transport cer de mult timp clarificări și, în unele cazuri, chiar și o scutire pentru această categorie. Unatras a trimis o scrisoare pe 7 octombrie 2021 premierului Mario Draghi și ministrului Mims, Enrico Giovannini, pentru a anula această obligaţie și a oferi clarificări cu privire la șoferii străini. Sindicatul ar dori să combine Green Pass cu Protocolul privind Covid-19 semnat la începutul perioadei de urgență.
Unatras solicită, de asemenea, o intervenție cu privire la normele referitoare la viața privată, „care astăzi limitează semnificativ posibilitatea angajatorilor de a-și îndeplini obligațiile de verificare în mod corect și la timp”. Compania trebuie să poată cunoaște valabilitatea certificatului verde al angajaților săi, „pentru a facilita planificarea lucrărilor, înlocuirilor, transferurilor și pentru a putea identifica mai ușor proceduri de verificare, care sunt delegate angajatorilor începând cu 15 octombrie”.
În ceea ce privește șoferii străini, sindicatul își reiterează solicitarea de a aplica obligația Green Pass și celor care operează în Italia în cabotaj sau sub regim transnațional de detașare, pentru a evita o diferență de tratament și, implicit diferenţe privind tarifele și costurile, care favorizează dumpingul social.
Mai dramatică este intervenția Anitei, potrivit căreia transportul ar fi expus riscului de paralizie, deoarece obligația Green Pass agravează lipsa de personal, evocând precedentul britanic. „Există un risc real al plecării în masă de șoferi care, pentru a nu fi vaccinați sau testaţi, au anunțat deja că doresc să se întoarcă în țările lor de origine sau chiar să se mute în alte state europene”, spune președintele Thomas Baumgartner.
Anita cere, de asemenea, clarificări cu privire la șoferii companiilor străine care provin adesea din „țări cu întârzieri în campania de vaccinare sau care au folosit vaccinuri nevalidate în UE”. „Nu putem accepta că există reguli și tratamente diferite pentru lucrătorii italieni şi cei străini”, a spus Baumgartner, solicitând „scutiri specifice pentru toți șoferii, atât italieni, cât și străini”.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut