Potrivit celor mai recente date publicate de IRU, Italia, cu 6,2%, este pe primul loc în clasamentul realizat în funcţie de numărul femeilor care conduc un vehicul greu în Europa, unde procentul este, în medie, de 3,2%. Statele Unite și China se descurcă mai bine, în timp ce ultimele locuri sunt ocupate de Argentina, Turcia și Iran. Situația din România este aproape de medie, procentul fiind de 2,5%.

Potrivit Driver Shortage Report 2022, realizat de IRU, Italia este țara europeană cu cea mai mare rată de femei – șofer de camion. În ciuda faptului că ponderea femeilor aflate la volanul vehiculelor grele în toată Europa rămâne foarte scăzută, cu o medie de 3,2% și fără creştere în ultimii trei ani, aceasta este încă departe de nivelul SUA (8% din total) și China (5%). Cu o reprezentare feminină de 6,2%, Italia se află în fruntea clasamentului țărilor europene, cu cel mai mare procent de femei la volanul unui vehicul greu, urmată de Norvegia (5,1%), de Germania și Franța (4,6%, respectiv 4,5%). În partea de jos a clasamentului se află Lituania, unde reprezentarea feminină se oprește la 0,5%. Dacă Olanda și Regatul Unit depășesc pragul de 3%, cu 3,2% și, respectiv, 3% femei, Spania, Portugalia, Danemarca, Polonia și Ungaria nici măcar nu ajung la 2%. Situația din România este ceva mai bună, aici procentul fiind de 2,5%.

Cifrele sunt încă prea mici, dar schimbările mari, pentru a fi de durată, trebuie făcute în pași mici și astfel, încetul cu încetul, stereotipurile care gravitează în jurul figurii șoferului de camion să se estompeze. „Sectorul transportului rutier rămâne în urma întregului sector de transport în ceea ce privește reprezentarea feminină, chiar dacă acesta din urmă se luptă să atragă personal feminin.” Printre principalele cauze, IRU evidențiază lipsa infrastructurii sigure și a spațiilor și serviciilor dedicate femeilor, perioadele lungi de absență de acasă și imaginea proastă a profesiei. Situația nu generează doar o lipsă de atracție pentru lumea feminină, ci în general pentru noile generații, astfel încât în Europa șoferii sub 25 de ani reprezintă mai puțin de 7% din total, procent care scade la 5,7% chiar şi în Italia.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut