Ministerul Transporturilor din Italia a acceptat cererile unor companii de autostrăzi de majorare a taxelor de drum în 2023, după trei ani în care guvernele precedente le suspendaseră. Mai multe tronsoane de autostradă nu sunt supuse majorărilor deocamdată, dar cea mai răspândită rețea, cea a Autostrade per l’Italia (care gestionează peste 3.000 km), a aplicat o creștere de 2% de la 1 ianuarie 2023, la care se va adăuga o altă majorare, de 1,34%, din 1 iulie.

Pe alte secțiuni nu există creșteri, iar motivele sunt diferite. Ministerul a respins cererea pentru autostrăzile A24 și A25, pentru brațul Torano-Pescara, Brebemi, Pedemontana Lombarda și pentru Consorțiul de autostrăzi siciliene.

Deocamdată, taxele pentru unele autostrăzi ale companiilor care actualizează planul economic rămân neschimbate: Autostrada Brescia Verona Vicenza Padova, Milano Serravalle, Società Autostrada Ligure Toscana – Tronco Autocisa, Società Autostrade Valdostane, Tangenziale di Napoli, Autostrada dei Fiori – A6, Tunelul autostrăzii Società Italiana Frejus, Compania de autostrăzi Tireniene, Intersecția autostrăzii Valle d’Aosta, concesiunile autostrăzilor Veneto. Totuși, în aceste cazuri creșterea ar putea avea loc după prezentarea planului economic, subliniază Trasporto Europa.

În alte cazuri nu s-au înregistrat creșteri deoarece concesiunea a expirat: autostrada Brenner, Liguria-Toscana – tronsonul A12 Liguria-Toscana, autostrăzile venețiene, Satap – Torino, Alessandria, Piacenza, Autostrada dei Fiori, Torino-Ivrea Valle d’Aosta. Chiar și în aceste cazuri, taxele ar putea crește în momentul în care se va acorda noua concesiune.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare