Asociaţia Naţională a Transportatorilor din Italia, Trasportiunito, estimează că obligația deţinerii certificatului Green Pass pentru șoferii de marfă ar putea costa 70 de milioane de euro pe zi. Această prognoză minimă „va determina un alt element de criză în sector”, notează Trasporto Europa.

Pierderea apare din lipsa de productivitate a șoferilor care nu vor putea fi angajați pentru că nu vor avea certificarea și care nici nu vor putea fi înlocuiţi, chiar și în situațiile în care legea o permite, pentru că nu are cine să facă acest lucru din cauza deficitului structural de personal. „Aproximativ 80.000 de șoferi vor lipsi, repartizați pe 98.000 de companii înregistrate în Registrul național al transportatorilor”, explică secretarul național al asociației, Maurizio Longo. „Acest lucru va provoca întârzieri de livrare, cu aproximativ 320.000 de ore/zi mai mult decât standardul zilnic, fără a lua în calcul factorul necunoscut constituit de fluiditatea în conexiunile rutiere și intermodale sau de costurile care decurg din procedurile necesare de reprogramare, administrare birocratică și management logistic.”

Principala problemă este că industria transportului, la fel ca alte industrii, se bazează pe planificare. De fapt, transportul este întotdeauna planificat, astfel încât camionul să nu circule niciodată gol. „Un vehicul gol înseamnă o pierdere netă a cifrei de afaceri. Prin urmare, va fi dificil să știm cu siguranță când vor putea pleca bunurile, provocând daune companiilor. Obligația certificării este, prin urmare, imposibilă, fără a provoca daune economice grave sectorului”, spune Maurizio Longo. „Există o problemă de concurență într-un un sector populat și de companii străine, provenite din ţări în care Green Pass nu este obligatoriu. Pentru aceste companii, dificultățile pieței italiene sunt un avantaj, deoarece creează mai mult spațiu de manevră”, îl citează italy24news.com pe reprezentantul Trasportiunito.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare