După ce, în 2019, era prima (și singura) țară din G7 care se alătura Inițiativei Belt and Road, Italia este acum prima din lume care a părăsit-o, adresând o notă verbală diplomaților chinezi prin care anulează acordul anterior.

Italia a transmis pe 3 decembrie 2023 o notă verbală diplomaților chinezi, anulând memorandum-ul de înțelegere din 2019. Potrivit Trasporto Europa, ştirea nu a fost comunicată sau comentată oficial de guvernele celor două țări. Se pare că anularea a venit la cererea Beijingului, la expirarea acordului încheiat pe patru ani, arată Corriere della Sera.

Aderarea Italiei în 2019 fusese semnată de guvernul italian de atunci, dar a fost mai mult formală, deoarece proiectul de a deveni o legătură între China și Europa nu a fost niciodată materializat. Prin urmare, această anulare este, de asemenea, formală, și nu ar trebui să modifice comerțul italian cu China, care în primele opt luni a totalizat 13.644 de milioane de euro la export (+30% față de 2022) și 31.257 de milioane de euro la import (-20%), conform Observatorului Economic al Guvernului Italiei.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut