Montarea emulatoarelor electronice, care aduc economii de AdBlue, este o practică răspândită acum în Europa. Deşi poliția rutieră o verifică în ultima perioadă cu o atenție sporită, în Italia nu există o sancțiune specifică pentru această încălcare, iar cea aplicată în general, de 431 de euro pentru încălcarea articolului 78 din Codul rutier, nu este un factor suficient de descurajare. Ca urmare, se caută alte modalități de a descuraja utilizarea emulatoarelor (care pot fi achiziționate online cu câteva zeci de euro). Una dintre ele este obligarea companiei de transport, după scoaterea propriu-zisă a emulatorului, de a efectua revizia în orașul în care a fost detectată încălcarea și nu în cel în care își are sediul compania.

Acum, Agenția pentru accize, vamă și monopol a găsit încă un factor de descurajare, mai aspru: excluderea companiei de la reducerea accizelor la motorină. Această penalizare a fost aplicată în mai 2021 de Administrația Verona împotriva unui transportator care fusese descoperit de Poliția Rutieră cu emulator activ pe vehicul. După aplicarea amenzii de 431 de euro, agenții au trimis un raport către Agenția pentru accize, vamă și monopol, arătând că, „în urma modificărilor aduse unității de control a vehiculului, vehiculul pierde atât garanția, cât și conformitatea cu cerințele de omologare pentru clasa Euro V și, în consecință, dreptul la subvenționare pentru motorină. Nerespectarea aditivului degradează caracteristicile vehiculului până la cele ale unuia Euro 0″.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare