Piața italiană de autobuze şi-a continuat tendinţa înfloritoare din 2023, stimulată de inițiativele de finanțare Next Generation UE, care vizează reînnoirea flotei. Potrivit celui mai recent raport al organizației de producători ANFIA, redat de Autobusweb, în prima jumătate a lui 2024 au fost înmatriculate 3.483 de autobuze (+44,6% față de 2023). Înmatriculările autobuzelor electrice au crescut cu 83%, de la 149 la 273.
Toate cele patru segmente principale au demonstrat tendințe pozitive ale înmatriculărilor: microbuzele +221,5%, autocarele și midibuzele +61,9%, autobuzele școlare +34,7%, iar autobuzele de transport public +19,8%.
Un aspect important al primului semestru este creșterea numărului de înmatriculări de autobuze cu emisii zero (ZE). Cota de piață a autobuzelor pe gaz a atins 21,5% din ianuarie până în iunie (+12,1% faţă de 2023). Între timp, autobuzele electrice, diesel-electrice și metan-electrice au reprezentat 21% din piață, în creștere de la 15,8% în prima jumătate a lui 2023. Înmatriculările autobuzelor electrice au crescut cu 83%, de la 149 la 273.
Andrea Rampini, Președintele Secției Autobuze a ANFIA, a declarat: „În ultimele 18 luni, au fost înmatriculate aproximativ 8.700 de autobuze în Italia, un număr record care va avea un impact pozitiv asupra vârstei medii a flotei, care este în prezent în jur de 10 ani. Datele din prima jumătate a anului indică o tendință clară spre adoptarea unor autobuze mai ecologice. Creșterea semnificativă a înmatriculărilor de vehicule electrice, de peste 80%, este un semn clar că industria răspunde cererii de soluții de transport mai durabile. Cu toate acestea, în prima jumătate a lui 2024, s-a înregistrat o scădere notabilă a licitațiilor, tendință îngrijorătoare care ar putea avea repercusiuni negative în lunile următoare.”