Creșterea costului motorinei pentru transportul rutier afectează prețul de vânzare al fructelor și legumelor. Acest lucru a fost denunțat de asociația fermierilor italieni Coldiretti, explicând că în lanțul agroalimentar costul logisticii reprezintă între 30% și 35% din prețul fructelor și legumelor. Transportul rutier rămâne principalul transportator în acest lanț de aprovizionare, cu costuri ridicate. Raportând datele unei cercetări realizate de Centro Studi Divulga, asociația afirmă că „în Italia, costul mediu pe kilometru pentru mărfurile de transport greu este egal cu 1,12 euro kilometru, mai mare decât în țări precum Franța (1,08 euro/km) și Germania (1,04 euro/km) şi chiar dublu faţă de realitățile Europei de Est: în Letonia costul transportului rutier este de 0,60 euro pe kilometru și în România de 0,64 euro/km“.

Coldiretti cere ca PNRR să acționeze și în acest domeniu pentru „deblocarea tuturor infrastructurilor care ar îmbunătăți legăturile dintre sudul și nordul țării, dar și cu restul lumii pe mare și pe calea ferată de mare viteză, cu o rețea de joncțiuni format din aeroporturi, trenuri și mărfuri“. Președintele Ettore Prandini adaugă că „aceasta este o lipsă care în fiecare an reprezintă o pagubă pentru Italia în ceea ce privește mai puține oportunități de export, la care se adaugă costul mai mare al facturii logistice legate de transport și manipularea mărfurilor”.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut