Consiliul italian de Miniștri a transpus în legislaţia naţională, în 9 decembrie, una dintre cele mai importante prevederi ale legislației comunitare recente, care vizează contracararea acțiunilor de dumping ale țărilor care beneficiază de costuri reduse.

Detașarea șoferilor de camion, după cum este reglementată de Pachetul de Mobilitate – sau prin Directiva (UE) 2020/1057, din 15 iulie 2020 – este pe cale să fie implementată în Italia, după cum reiese din Consiliul de Miniștri în care a avut loc adoptarea în examinare prealabilă a unui decret legislativ care transpune legislația europeană în Italia și care „constituie o lex specialis caracterizată prin specificații sectoriale și aplicabile la furnizarea transnațională de servicii de transport rutier și la operațiunile de cabotaj”. De asemenea, aceasta armonizează obligațiile administrative și măsurile de control în materie.

Legislaţia se referă la serviciile șoferilor stabiliți într-un stat membru sau într-o țară terță care detașează șoferi în Italia, precum și la operațiunile de cabotaj efectuate în Italia de transportatorii stabiliți într-un stat membru. De asemenea, se are în vedere ca firmele de transport stabilite în state care nu sunt membre UE să nu beneficieze de un tratament preferenţial faţă de cel rezervat companiilor UE, chiar și atunci când efectuează operațiuni de transport în temeiul acordurilor bilaterale sau multilaterale care permit accesul la piața UE sau părți ale acesteia.

Uomini e Trasporti reaminteşte că, odată cu Pachetul de Mobilitate, cabotajul devine de facto detașare, precum și transportul combinat și cel internațional. Pe de altă parte, transportul bilateral și de tranzit, precum și tronsoanele internaționale de transport combinat efectuate rutier, nu sunt considerate detașare.

Detașarea va trebui dovedită prin utilizarea portalului conectat la IMI, în care datele companiilor și ale șoferilor detașați trebuie să introduse cel mai târziu la începutul detașării, împreună cu alte informații referitoare la companie și șoferi. Însă poliția poate solicita și o copie a declarației de detașare, a operațiunilor de transport și, de asemenea, înregistrările tahografului cu referiri la statele traversate. Statul membru căruia îi este destinată detașarea poate solicita, de asemenea, dovada salariului, contractului de muncă, precum și dovada plății salariului.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut