Italienii cer sechestrarea vehiculelor cu numere străine care încalcă legea, nu doar amendarea lor

În cele mai grave încălcări ale Codului rutier și ale legislației privind transportul rutier, pe lângă amenda și scăderea punctelor, este prevăzută și reţinerea administrativă a vehiculului, sancțiune care adesea dăunează mai mult companiilor de transport rutier decât amenda, deoarece blochează o resursă a companiei timp de până la trei luni și obligă se se efectueze transferul mărfurilor pe un alt vehicul.

Există însă două inovații importante cu privire la această dispoziție, care se bat cap în cap, rezultate dintr-o circulară a Ministerului de Interne și o sentință a unui judecător de pace.

Circulara Ministerului de Interne nr.197/4 iunie 2021, se referă la reținerea administrativă a unui vehicul industrial străin, aplicată în urma exercitării ilegale a unui transportu (art. 26 și 46 din Legea 298/1974). Însă, se întâmplă adesea ca Poliția Rutieră să aplice doar plata amenzii fără a aplica şi sancțiunea detenției administrative, permițând camionului să părăsească teritoriul italian. Circulara, adresată poliției, subliniază că această practică „nu este susținută de nicio prevedere” și, prin urmare, reiterează faptul că „vehiculul străin trebuie depus într-un loc din Italia pe durata detenției administrative, care este egală cu trei luni”.

De la judecătorul de pace din Ferentino, în provincia Frosinone, vine însă o hotărâre contradictorie cu privire la apelul unei companii de transport privind reținerea administrativă a unui vehicul industrial. Judecătorul a anulat sancțiunea deoarece raportul de încălcare legat de reținere nu are nicio motivație. Hotărârea afirmă, de asemenea, că, din moment ce vehiculul este esențial pentru activitatea companiei – fiind echipat cu o macara, detenția administrativă de trei luni este excesivă în comparație cu presupusa încălcare. Așa că judecătorul a anulat detenția.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare