Propunerea, care urmează să intre în vigoare pe 21 mai 2022, a fost în consultare și urmează să fie prezentată în Parlamentul danez la începutul lui martie. Noua propunere va avea consecințe și pentru șoferi, care se pot aștepta la amenzi duble.

Guvernul nu a reușit să convingă Comisia Europeană că Danemarca poate continua să aplice „Directiva privind timpul de lucru pentru lucrătorii mobili” prin sistemul juridic sindical, pentru care există o lungă tradiție.

În viitor, controlul orelor de lucru va fi gestionat de Autoritatea Daneză de Transport și de Poliție și poate fi foarte costisitor pentru industria de transport, consideră ITD, care avertizează că ar putea exista o „pedeapsă triplă” pentru aceeași infracțiune.

Controlul programului de lucru este unul dintre domeniile care a fost tratat în mod tradițional între partenerii sociali, deoarece regulile pentru angajații mobili au fost implementate în mai multe contracte colective daneze de la intrarea în vigoare în 2005, în care autoritățile nu au intervenit; dar Ministerul Transporturilor va schimba acum asta. Ministerul a trimis spre consultare un proiect de lege care va transfera controlul de la partenerii sociali către Autoritatea daneză de transport și poliție. „Controlul orelor de lucru a funcționat bine sub modelul danez, așa că este profund dezamăgitor că guvernul nu a reușit să obțină un model în care această schemă să continue”, spune CEO-ul ITD, Carina Christensen, subliniind că nu există alte industrii în care angajații se trezesc în fiecare zi, riscând amenzi mari pentru că îşi fac munca.

Acum transportatorii pot risca să primească trei sancțiuni pentru aceeași infracțiune, spune aceasta, explicând mai detaliat: „O încălcare a regulilor timpului de conducere/odihnă va fi, de obicei, o încălcare a regulilor timpului de lucru. Aceasta înseamnă că șoferii și transportatorii danezi vor putea în viitor să primească două amenzi pentru aceeași infracțiune de la autorități. Întrucât mai avem sistemul juridic sindical de sancționare a încălcărilor regulilorde lucru, transportatorul va putea răspunde acolo și cu cereri de despăgubire din partea salariatului. Este un triplu penalty, și nu este în regulă”, spune Carina Christensen.

În prezent, Danemarca se confruntă cu lipsa forței de muncă, iar dacă autoritățile vor impune amenzi și vor exercita un control zelos asupra regulilor timpului de lucru, atunci companiile își vor pierde o parte din flexibilitatea pe care o au astăzi. În practică, acest lucru va însemna că mulți șoferi vor lucra mult mai puțin atunci când noile reguli vor intra în vigoare.

„Se va resimți un nou control normativ al regulilor timpului de lucru și ne temem de consecințe”, spune Carina Christensen.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare