Japonia a lansat o reformă a programului de lucru pentru șoferii de camion, care va intra în vigoare la 1 aprilie 2024, al cărei scop este limitarea orelor suplimentare. În privința inițiativei guvernamentale, reprezentanții industriei au făcut previziuni pesimiste și prevăd chiar o criză în 2024, scrie actu-transport-logistique.fr.

Guvernul japonez susține că reforma este esențială pentru șoferii care acum lucrează ore suplimentare pentru a câştiga mai mult.

Analiștii estimează că un șofer profesionist japonez câștigă în medie echivalentul a 30.000 de euro, cu 10% mai puțin decât salariul mediu din țară. În același timp, programul său de lucru este cu 20% mai lung decât media Japoniei. Potrivit firmei de consultanță Roland Berger, până în 2030 numărul șoferilor de camion din țară va scădea cu 20%, ceea ce va afecta a treia economie a lumii.

Totuși, potrivit reprezentanților industriei, o viitoare lege a orelor suplimentare pentru şoferi este mai probabil să-i condamne la sărăcie și să-i oblige să părăsească profesia, întrucât salariul de bază nu le permite să trăiască demn.

Sectorul vânzărilor și logisticii se teme deja de o agravare a deficitului de șoferi. Se estimează că noua lege ar putea cauza daune de 70 de miliarde de euro dacă o treime din încărcătură nu va fi livrată. Mai mult, 98% din cele 62.000 de companii de transport de marfă din țară sunt întreprinderi mici. Piața este, de asemenea, sub presiunea concurenței acerbe și a prețurilor ridicate la combustibil.

Un sondaj realizat de guvernul japonez a arătat că transportatorii pot transfera doar 20% din costurile crescute clienţilor, ceea ce va face extrem de dificilă angajarea de noi şoferi care să suplinească reducerea programului celorlalţi

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut