Un consorțiu de companii japoneze a anunțat dezvoltarea în comun a unui vas mare, ecologic, alimentat cu amoniac, după cum arată un mesaj publicat de serviciul de presă al Mitsui OSK Lines.

Armatorul japonez Mitsui OSK Lines (MOL), împreună cu Namura Shipbuilding Co. și Mitsubishi Shipbuilding Co., va fi angajat în dezvoltarea unei nave de mari dimensiuni pentru transportul amoniacului, care şi funcționează cu amoniac drept combustibil.

În prezent, amoniacul este folosit în principal ca materie primă pentru producția de îngrășăminte, dar traficul său maritim este limitat. Cu toate acestea, se preconizează că va avea o cerere mare în viitor ca sursă alternativă de energie ecologică, în principal pentru utilizarea în arderea mixtă în centralele electrice pe cărbune și ca purtător de hidrogen. Amoniacul este, de asemenea, comercializat ca un ingredient important în atingerea neutralității carbonului. „Pentru a satisface această cerere în creștere, MOL va dezvolta o cisternă mare pentru de amoniac și va contribui la decarbonizarea societății, oferind transport sigur, de înaltă calitate și fiabil al acestei resurse de energie verde”, subliniază serviciul de presă al Mitsui OSK Lines.

Amoniacul este foarte promițător ca şi combustibil marin alternativ. Conform previziunilor, până în 2030, cererea anuală a Japoniei pentru acest combustibil va fi de 3 milioane de tone și de 30 de milioane de tone până în 2050. „MOL își va continua eforturile de a trece la amoniac ca şi combustibil marin, cu scopul de a utiliza nave oceanice cu emisii zero și de a obține emisii de gaze cu efect de seră zero până în 2050.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare