Din cauza creșterii prețului energiei și a materiilor prime, ar fi necesară o majorare proporţională a prețului de vânzare, pe care însă consumatorii nu ar putea să o suporte în acest moment, a declarat președintele Asociației Maghiare a Micilor Berari pentru InfoRádio.

Prepararea berii este un proces mare consumator de energie, iar creșterea costurilor generale este o problemă serioasă. Toate materiile prime s-au scumpit – prețul malțului, de exemplu, s-a dublat – iar berăriile pot transfera doar o parte din creșterea costurilor în prețurile finale, pentru că altfel consumatorii nu ar putea suporta întreaga majorare. „Va fi necesară o creștere a prețului cu 50-60%, dar nimeni nu va putea scumpi produsul final mai mult de 20-25%”, a declarat Zsolt Gyenge, președintele Asociației Naționale a Micilor Berari, pentru InfoRádio.

Din ce în ce mai multe fabrici de bere artizanală trag cortina – dacă acum un an erau 100 de astfel de unităţi în Ungaria, în prezent mai funcționează doar 80. Numai în ultimele săptămâni, cinci fabrici de bere și-au încetat activitatea. Potrivit lui Zsolt Gyenge, jumătate dintre unităţile care încă mai funcționează nu vor ajunge cu bine la primăvară, deoarece în mai multe localuri vor expira contractele pe termen lung, iar mai multe restaurante au fost nevoite să se închidă. „Chiar dacă rezistă până la sfârșitul lunii decembrie, multe nu se vor redeschide din ianuarie”, a mai spus acesta.

Anul trecut, în Ungaria s-au vândut 6,3 milioane de hectolitri de bere, din care trei procente au fost produse în fabrici de bere clasice la scară mică. Din cauza crizei și a penuriei de producători artizanali, este de așteptat ca tot mai mulți consumatori să aleagă produsele marilor producători de bere.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut