Peste 50% dintre șoferi merg mijlocul autostrăzii, chiar dacă prima bandă este disponibilă și, evident, nu semnalizează schimbarea benzii. Acesta este doar unul dintre numeroasele comportamente periculoase observate de Ipsos în cadrul studiului „Barometru de conducere responsabilă”, care a fost efectuat în rândul a 12.400 de persoane din 11 state europene.

Rezultatele acestui studiu au fost publicate de fundația Vinci Autoroutes. Acestea arată că, în timpul condusului, 82% dintre șoferii europeni și-au luat ochii de la drum pentru mai mult de două secunde, 75% folosesc telefonul mobil și peste 40% nu se opresc dacă se simt obosiți.

Lipsa de atenție

– 82% dintre șoferi recunosc că și-au luat ochii de la drum mai mult de 2 secunde, ceea ce înseamnă cel puțin 72 m în „orb”, la 130 km/h.

– 53% recunosc că uneori acordă mai puțină atenție conducerii și că mintea le rătăcește

– 75% dintre europeni își folosesc smartphone-urile la volan, în toate scopurile, inclusiv pentru GPS

– 66% folosesc telefonul, 42% în mod regulat

– 12% au avut sau au fost pe cale să aibă un accident pentru că foloseau telefonul mobil în timp ce conduceau.

Somnolența este subestimată

– 42% dintre șoferii europeni continuă să conducă deși se simt foarte obosiți (+7)

– 39% cred că merg la fel de bine, sau chiar mai bine, atunci când sunt obosiți

– 42% nu se opresc niciodată pentru un pui de somn în călătoriile lungi

– 14% au avut efectiv sau au fost aproape de accident din cauza somnolenței.

Comportamentul agresiv încă există

– 97% dintre șoferii europeni au o părere pozitivă despre propriul condus

– 52% recunosc că uneori insultă alți șoferi

– 22% recunosc că au coborât din vehicul pentru a se certa cu un alt șofer – cifră în continuă creștere

– 84% dintre șoferii europeni se tem de comportamentul agresiv al altor șoferi.

Siguranța lucrătorilor de pe autostrăzi

– 54% dintre șoferii europeni uită să încetinească în apropierea zonelor de lucru

– 9% s-au deplasat pe margine sau pe banda de urgență din cauza neatenției momentane sau a somnolenței.

De la 1 ianuarie 2022, 4 lucrători și-au pierdut viața pe autostrăzile franceze în timpul serviciului. În medie, peste două vehicule de urgență sunt lovite în fiecare săptămână pe rețeaua de autostrăzi din Franța.

Condusul pe autostradă

– 60% dintre șoferii europeni nu păstrează distanța de siguranță

– 53% uită să folosească semnalizatoarele când trec pe lângă alte vehicule sau schimbă direcția

– 52% circulă pe banda din mijloc, chiar dacă banda interioară a autostrăzii este disponibilă

– 34% depăşesc pe banda interioară pe autostrăzi

Prevenirea somnolenței în timpul unei călătorii lungi

– 81% dintre șoferii europeni se culcă mai târziu sau se trezesc mai devreme decât de obicei înainte de a porni într-o călătorie lungă

– 63% ignoră recomandarea unei pauze după 2 ore de condus

– 24% nu-și amână niciodată ora de plecare când se simt obosiți.

Vehicule electrice: un comportament mai responsabil?

– 51% dintre proprietarii europeni de vehicule electrice folosesc mai multă frână de motor și frânează treptat pentru a-și reîncărca bateriile

– 47% sunt mai atenți la alți utilizatori ai drumului, în special la pietoni și bicicliști

– 35% fac mai multe pauze – o oportunitate de a reîncărca mașina

– 48% conduc mai economic și mai lin.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut