În anul financiar 2022, în pofida condițiilor economice generale dificile, Jungheinrich a reușit să crească cifra de afaceri a Grupului cu 12%, până la 4,7 miliarde de euro. Potrivit declarațiilor producătorului de stivuitoare, principalul motor pentru dezvoltarea puternică a vânzărilor au fost în special noile afaceri, reflectate în vânzări mai mari de echipamente noi și în creșterea afacerii cu sisteme automate. EBIT a crescut cu 7%, până la 386 de milioane de euro, iar marja EBIT a ajuns la 8,1%.  

Perturbațiile din lanțurile globale de aprovizionare care au existat de la începutul pandemiei s-au agravat din nou în 2022, ca urmare a războiului din Ucraina. Cu toate acestea, Jungheinrich a reușit să producă și să livreze pe tot parcursul anului, în ciuda creșterilor masive de costuri. Valoarea comenzilor primite în exercițiul financiar 2022 s-a ridicat la 4,791 de miliarde EUR, cifră apropiată de cea din anul precedent.

Pe fondul rezultatului robust, Consiliul de Administrație al Jungheinrich va propune Adunării Generale Anuale din 11 mai 2023 să distribuie dividende de 0,66 EUR/acțiune ordinară și 0,68 EUR/acțiune preferențială. Propunerea are ca rezultat o distribuire totală în valoarea anului precedent, de 68 de milioane de euro.

Pentru anul financiar actual, producătorul prognozează comenzi între 4,8 și 5,2 miliarde EUR. EBIT este de așteptat să fie între 350 și 400 de milioane EUR. Grupul se așteaptă la o marjă EBIT de 7,3 – 8,1%.

Prognoza ține deja cont de achiziția grupului US Storage Solutions, finalizată pe 15 martie, care îi va oferi lui Jungheinrich o platformă pentru creșterea viitoare în domeniile sistemelor de rafturi și automatizării depozitelor din SUA. Potrivit Grupului, prognoza presupune că nu vor exista distorsiuni macroeconomice, lanțurile de aprovizionare vor rămâne în mare parte intacte și că nu vor exista opriri extinse de producție.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut