Producătorul rus de vehicule comerciale Kamaz a prezentat la târgul Comtrans din Moscova primul său autobuz cu hidrogen. Kamaz 6290 va fi testat pe străzile Moscovei începând cu anul viitor.

Kamaz 6290 este un autobuz cu o lungime de 12,4 metri, care oferă spațiu pentru 80 de pasageri, din care 33 pe scaune. Acesta are la bază autobuzul electric 6282, care funcționează regulat la Moscova.

Marea sa caracteristică distinctivă față de binecunoscutele autobuze cu baterii ale Kamaz este stocarea energiei. Șase rezervoare cilindrice de presiune sunt montate pe acoperișul vehiculului, dar nu se specifică şi capacitatea lor maximă de stocare. Se spune că autonomia modelului 6290 este de până la 250 km, ceea ce, potrivit Kamaz, îl face potrivit pentru transportul interurban.

Autobuzul este echipat cu axe ZF, iar cea din spate este un „AxTrax”, în care este integrată acționarea electrică. Celula de combustie ar trebui să aibă o putere de 45 kW, dar nu există alte informații despre acest lucru și nici despre bateria tampon. Autobuzul va putea funcționa la temperaturi cuprinse între -40 și +40 gr. C.

Șasiul și caroseria vehiculului expus la Moscova au fost fabricate de filiala Kamaz Nefaz din Bashkortostan, o republică cu drepturi suverane din partea de est a Rusiei europene. Sistemul de propulsie și componentele de hidrogen au fost apoi instalate la Centrul de cercetare și tehnologie Kamaz. „Lumea merge înainte și noi nu putem rămâne în urmă”, spune Sergei Chemezov, CEO al Rostec, corporația de stat care deține Kamaz. „Autobuzul electric cu hidrogen este următorul pas în căutarea surselor alternative de energie și în dezvoltarea transportului modern de pasageri, ecologic.”

Andrei Savkinov, proiectant-șef la Kamaz, a indicat, de asemenea, că un prototip al modelului 6290 va fi testat anul viitor în operare reală la Moscova, locaţie aleasă nu numai datorită concentrării sale asupra autobuzelor electrice. „O stație de alimentare cu hidrogen există numai în Cernogolovka, lângă Moscova, deci nu putem testa autobuzul în altă parte”, a spus proiectantul șef. Se așteaptă ca testele să fie finalizate în cursul anului 2023. „În cazul în care se înfiinţează infrastructura relevantă de realimentare şi va exista cerere pentru noul tip de transport ecologic din partea Moscovei, intenționăm să asigurăm asamblarea finală a autobuzelor cu celule de combustie la uzina Sokolniki din capitala țării, unde autobuzele electrice Kamaz sunt deja asamblate cu succes.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut