Valoarea combinată a celor mai valoroase 100 de brand-uri din lume a crescut în ultimul an cu 23%, până la 8,7 trilioane USD, evidențiind importanța de a avea o marcă puternică pe care companiile să se bazeze și cu care să poată traversa o economie globală aflată într-o situație incertă. Apple se situează pe prima poziție a clasamentului Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands 2022. Cu o valoare a mărcii de 947,1 miliarde USD, Apple se remarcă prin gradul ridicat de diferențiere și prin diversificarea continuă din portofoliul său de hardware, software și servicii. Google urcă pe locul doi și este unul dintre brand-urile cu cea mai rapidă ascensiune, crescându-și valoarea mărcii cu 79%, până la 819,6 miliarde USD.

Treizeci și șapte de mărci și-au îmbunătățit poziția în clasament în acest an. În 2022, peste trei sferturi din valoarea brand-urilor provine de la companii din SUA. Mărcile din categoriile Media și Divertisment, Furnizori de soluții pentru companii și Tehnologie și cele din Retail reprezintă peste jumătate din valoarea totală a primelor 100 de mărci. Brand-urile din Tehnologie și Articole de lux au crescut cel mai rapid față de anul trecut, cu un plus de 46% pentru zona de Tehnologie B2C și de 45% pentru Articole de lux. Mărcile din sectoarele Auto şi Bancar au demonstrat de asemenea o creștere impresionantă: +34%, respectiv +30%. Prin comparație, creșterile din sectoarele de Îmbrăcăminte au fost de 20%, iar la Îngrijire personală de 17%. „Afinitatea puternică față de un brand stă la baza dorinței unui client de a plăti pentru produsele sau serviciile oferite și nu a fost niciodată mai importantă pentru organizațiile care doresc să compenseze inflația în creștere. Rezultatele din acest an dovedesc valoarea investițiilor continue în brand și în capabilitățile de marketing, ca mijloc de maximizare a rentabilității afacerii, indiferent de cât de dure sunt condițiile de piață”, explică Martin Guerrieria, coordonatorul Kantar BrandZ.

Pandemia a accelerat creșterea comerțului electronic în categoria Retail, iar mărcile cu conexiuni mai puternice cu consumatorii și-au putut susține creșterea online și nu numai.

Brandurile de tip portofoliu, care continuă să inoveze și să-și diversifice oferta, înregistrează noi creșteri. Mărcile care se bazează doar pe o categorie sau pe o singură piață au cel mai mare profil de risc, în timp ce mărcile care s-au diversificat în mai multe categorii și în mai multe piețe au înregistrat o creștere mai rapidă a valorii brand-ului în 2022 și au șanse mai ridicate de a avea o creștere peste medie, se subliniază în studiul Kantar.

Pentru a naviga pe o piață aflată într-o schimbare majoră, brand-urile trebuie să câștige încrederea consumatorilor și să o folosească drept mijloc pentru a obține stabilitate și siguranță. Mai mult decât în trecut, brand-urile trebuie să construiască încrederea pe baza performanței lor și la nivel de societate, nu doar prin performanța produsului lor. Uneori, asta presupune să aibă o misiune socială care este integrată în întreaga organizație. Nike este un bun exemplu prin angajamentul său continuu de a oferi inspirație și de a inova pentru toată lumea, nu doar pentru sportivii de performanță.

Principalele tendințe evidențiate de către studiul global Kantar BrandZ 2022:

Microsoft, Zara şi IBM sunt în fruntea noului clasament Kantar Sustainability BrandZ Index, care arată că sustenabilitatea reprezintă deja 3% din capitalul mărcii și că este de așteptat ca importanța ei să crească.

Tesla este una dintre cele mai de succes povești din acest an, prin trecerea pe poziția 29 de 47, care reflecă tendința mondială de creștere a vânzărilor de vehicule electrice; volumul acestora a înregistrat mai mult decât o dublare în 2021.

Louis Vitton (locul 10; 124,3 miliarde USD) este primul brand de lux care a ajuns în Top 10 global, reflectând creșterea pieței de articole de lux la nivel mondial și în special în China. Louis Vuitton a înregistrat + 64% a valorii mărcii în acest an și este primul brand european care a ajuns în Top 10 global după 2010.

În clasamentul din 2022 au intrat şi noi companii, provenite din mai multe categorii. Aramco, una dintre cele mai mari companii integrate de energie și produse chimice din lume, a debutat cel mai sus dintre toate, pe locul 16. Brandul de servicii IT și consultanță Infosys din India a ajuns pe poziția 64. Cel mai mare ecosistem de comerț electronic și plăți online din America Latină, Mercado Libre, a intrat direct pe locul 71.

Mărcile din China se mențin puternice, în ciuda faptului că s-au confruntat cu provocări deosebite generate de pandemie, având doi clasați în top 10 (Tencent pe locul 5 și Alibaba pe 9). China este, de asemenea, singura piață care rivalizează cu dominația SUA în categoria Media și Divertisment, cu WeChat pe locul 5 și TikTok pe 9.

Top 10 Kantar BrandZ 2022 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut