Ministrul Energiei din Kazahstan, Bulat Akchulakov, a anunțat că în această țară vor fi introduse prețuri diferențiate la motorină. Se pare că decizia a fost luată pentru a preveni penuria de motorină în țară. Prețurile vor fi diferențiate în funcție de locul de reședință, volumul de consum și tipul de transport.

Potrivit ministrului Energiei din Kazahstan, B. Akchulakov, în prezent, în țara lor se propune o limită zilnică de aproximativ 300 de litri, ceea ce echivalează cu aproximativ o mie de kilometri. Oricine va depăși această limită va trebui să alimenteze la benzinării, care vor costa aproximativ 450 de tenge (0,93 euro) pe litru. „Nu o voi ascunde, ne dorim ca cetățenii noștri să aibă dreptul de a completa 100 de litri de motorină pe zi la prețul actual – în regiuni este de 230-260 tenge (0,47-0,53 euro) pe litru. Este mai mult decât suficient. Acesta este chiar mai mult decât volumul rezervoarelor din mașini”, a spus B. Akchulakov.

Potrivit lui Andrias Burba, secretar pentru inovare și politică de transport al Linava (Asociația Națională Lituaniană a Transportatorilor), o astfel de decizie a Guvernului Kazahstanului ar putea fi de așteptat din cauza faptului că revânzarea incorectă a combustibilului în alte țări este din ce în ce mai observată în regiune. „Prețurile combustibililor din Kazahstan au fost probabil cele mai scăzute din regiune. Din acest motiv, au existat și cazuri de revânzare neloială în alte țări, de exemplu, în cele învecinate. Toate acestea au dus la penurie de combustibil pentru locuitorii din Kazahstan, așa că este firesc ca autoritățile să ia măsuri adecvate pentru a controla situația.”

Chiar și după diferențierea prețurilor la motorină în Kazahstan, acestea vor rămâne în continuare semnificativ mai mici decât prețurile la combustibil în Europa.

Potrivit Linava, atunci când se evaluează această situație în general și din perspectiva Kazahstanului, decizia de diferențiere a prețurilor la combustibil este binevenită, deoarece vrea să se asigure că rezidenții și întreprinderile din țară au posibilitatea de a alimenta ieftin, iar combustibilul e întotdeauna disponibil la benzinării.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut