În condiţiile în care transportul UE-Rusia este în mare măsură blocat, Kazahstan are un rol important de tranzit, deoarece pe aici trec mărfurile din China spre Europa și Rusia. Din cauza cererii uriașe de combustibil, guvernul din Kazahstan a decis să dubleze prețul motorinei pentru camioanele străine. 

La toate stațiile, străinii trebuie să plătească 450 tenge pe litru (4,74 lei), în timp ce prețul standard de piață în Kazahstan este de aproximativ 230-260 tenge pe litru (2,42-2,74 lei).

Teoretic, aceste reguli ar fi trebuit să sprijine transportatorii autohtoni, care astfel ar fi putut face transport mai ieftin decât concurenții lor. Practic, însă, s-a întâmplat exact opusul, deoarece multe companii kazahe au probleme uriașe cu achiziționarea de combustibil din cauza faptului că unii proprietari de benzinării au decis să vândă numai benzină scumpă camioanelor străine, pentru a câștiga mai mult.

Potrivit mass-mediei locale, deja în multe locuri nu se mai vinde combustibil pentru vehiculele înmatriculate în Kazahstan, ci doar pentru cele înmatriculate în străinătate. Iar în alte cazuri, se vinde combustibilul la preţul de 300 de tenge pe litru, indiferent de țara de înmatriculare. 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut