Potrivit experților, în acest fel Kazahstanul își demonstrează reticența de a participa la importurile paralele, relatează Kommersant.

De la 1 iulie, serviciile vamale din Kazahstan au început să rețină la graniță camioane rusești care transportă mărfuri din Uniunea Europeană pentru importuri paralele. În doar câteva zile, cel puțin 20 de camioane erau reținute.

Ministerul Finanțelor din Kazahstan consideră că, atunci când se returnează o remorcă în Rusia pentru exportul de mărfuri, este necesară plata taxelor vamale, care nu sunt prevăzute de mecanismul de transbordare în vigoare în Federația Rusă, introdus din octombrie 2022. „Cred că asta nu are nimic de-a face cu îndatoririle. Cel mai probabil, este pur și simplu reticența autorităților kazahe de a exporta mărfuri europene. Există un flux impresionant de mărfuri sancționate, iar din cauza reticenței de a nu cădea sub sancțiuni secundare sunt introduse astfel de restricții”, a comentat directorul Transasia Logistics, Kirill Latinsky.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut