Cifra de afaceri a pieței de jucării din România (producție & comerț) a crescut cu 14% față de 2020 și a fost de aproape 8 ori mai mare decât în 2012, la cel mai ridicat nivel din istorie, depășind valoarea de 1,5 miliarde de lei în 2021, relevă un studiu realizat de furnizorul de soluţii de business information, KeysFin.

„Pentru 2022 estimăm continuarea creșterii pieței de jucării peste media europeană și depășirea maximului istoric atins în 2021, la peste 1,7 miliarde de lei, în baza extinderii portofoliului de produse, a dezvoltării segmentului de jucării ecologice și a transmiterii presiunilor inflaționiste la nivelul consumatorului. Numărul mai mare de alianțe și parteneriate strategice, achiziții și colaborări între vânzători și participanții la piață la nivel european va susține și creșterea pieței jucăriilor la nivel local. Se așteaptă ca jucăriile pentru sport și activităţi în aer liber să beneficieze de o creștere a cererii pe fondul preocupărilor părinților privind obezitatea infantilă și a celorlalte probleme de sănătate asociate sedentarismului copiilor”, a declarat Diana Florescu, analist economic KeysFin. „La polul opus, avem factori precum creșterea disponibilității produselor contrafăcute, din materii prime de calitate scăzută, care pot afecta evoluția pieței. Dezvoltarea comerțului electronic a propulsat vânzările de produse contrafăcute prin extinderea acoperirii lor geografice.”

Principalul comerciant a rămas Jumbo, companie cu acționariat grecesc cu o cifră de afaceri în 2021 de aproape 901 milioane de lei (69% din total), după un avans anual de aproximativ 9%. Locul secund este ocupat de Noriel, companie cu acționariat majoritar turcesc, cu afaceri de 258 de milioane de lei (20% din total). Poziţia a treia aparţine Brick Depot, distribuitorul Lego pe piața locală (37 de milioane de lei; 2,8% din total comerț). În ceea ce privește producția locală, topul este format din Airquee, Modelleisenbahn şi Viessmann Transilvania.

În 2021, în România existau 504 companii cu obiect de activitate producția și/sau comerțul cu amănuntul de jucării, cu 5% mai multe față de 2020 și în creștere cu 73% comparativ cu 2012. Potrivit KeysFin, dintre cele 504 de companii, 244 au înregistrat profit în 2021, 194 au avut pierdere, restul înregistrând un rezultat nul.

Rezultatul net al companiilor din piața de jucării (profit minus pierdere netă) a crescut de 447 de ori față de 2012, la aproape 279 de milioane de lei pe fondul evoluției componentei de comerț, care a reprezentat 95% din rezultatul net al pieței în 2021. Cel mai mare jucător după cifra de afaceri și forța de muncă, Jumbo, a generat aproape 96% din profitul net al comercianților de jucării în 2021.

Numărul de angajați din piața de jucării a scăzut cu 9% față de 2020, însă a rămas cu 83% peste 2012, la aproximativ 3.600 de salariați în 2021.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut