Corporația americană Yum! Brands, care deține mărcile KFC, Pizza Hut și Taco Bell, a anunțat impactul negativ al părăsirii Rusiei asupra performanței financiare în cel de-a treilea trimestru al anului 2022.
Decizia de a părăsi piaţa rusă a avut un impact negativ asupra creșterii vânzărilor totale ale lanțului internațional de restaurante KFC în trimestrul al treilea din 2022, potrivit unui raport al proprietarului mărcii, compania canadiano-americană Yum! Brands. Creșterea vânzărilor diviziei KFC a încetinit cu 4 puncte procentuale în T3 2022. Pentru Yum! Brands, restaurantele rusești KFC au reprezentat 4% din întreaga rețea globală. Raportul notează că vânzările tuturor mărcilor au crescut cu 8% în perioada de raportare (excluzând fluctuațiile cursurilor de schimb mondiale) și au ajuns la 7,8 miliarde de dolari. Scăderea profitului operațional din cauza închiderii afacerilor în Rusia în companie a fost estimată la 5 puncte procentuale.
În general, profitul a crescut cu 7% și s-a ridicat la 304 milioane USD. Rețeaua din Federaţia Rusă includea aproximativ 70 de puncte proprii și 1.030 de puncte de franciză. În martie, compania a anunțat suspendarea operațiunilor aici, dar toate restaurantele partenere au continuat să funcționeze. În octombrie, a fost semnat un acord pentru a transfera afacerea unui francizat local.