România are capacitatea și resursele pentru a face tranziția cât mai repede către energie regenerabilă și pentru a deveni o țară 100% verde. Astfel, în următorii 5 ani, țara noastră ar putea depăși Spania sau Portugalia în ceea ce privește producția de energie verde, informează furnizorul de sisteme fotovoltaice Kilowat. Compania sugerează două soluții simple și eficiente pentru trecerea României la energie verde pentru ca prețurile să scadă cu peste 60% și românii să scape de grija facturilor la energie și să devină independenți energetic.

România are cele mai mari prețuri la energie, de 69 euro/MWh. Prin comparație, prețurile energiei din Spania și Portugalia sunt extrem de mici, ajungând la 1 euro/MWh. Costurile energiei în țările din Occident au ajuns atât de mici deoarece atât Spania, cât și Portugalia au investit masiv în surse de producție a energiei verzi. Însă, prin investiții inteligente în infrastructură verde și tehnologii inovatoare, şi România poate reduce dependența de sursele tradiționale de energie.

Astfel, potrivit Kilowat, succesul tranziției și implementării energiei regenerabile la scară largă depinde de armonizarea și alternarea surselor de energie regenerabilă și încurajarea consumatorilor casnici și industriali să se adapteze la situația actuală în care sursele de energie sunt diversificate. Prin armonizarea surselor de energie poate fi obținută și folosită alternativ energia regenerabilă din trei surse: panouri solare, sisteme eoliene și sistemul hidro. În timp ce primele două funcționează strict în anumite perioade, cea de a treia poate fi pornită și oprită după nevoi foarte ușor. „România poate produce atât de multă energie regenerabilă încât putem concura lejer cu Spania și oricare alt stat din lume. Atâta timp cât cele trei surse nu sunt corelate, nu putem vorbi de eficientă, nu există motive pragmatice de a produce energie hidro în perioada de vârf de producție a parcurilor fotovoltaice și a sistemelor deținute de prosumatori. România are un bazin hidrografic care poate susține un sistem energetic verde foarte eficient. Înainte să cheltuim sume imense pentru stocare, ar trebui să ne folosim de acest sistem natural de stocare mult mai eficient, mai ieftin și mai prietenos cu mediul decât orice baterie. Este nevoie de o viziune clară de susținere a producției de energie verde și de o strategie coerentă în acest sens”, declară Albert Soare, fondatorul companiei Kilowat.

Totodată, tranziția către energie verde poate fi susținută prin ajustarea obiectelor de consum – consumatorii atât cei casnici cât și cei industriali trebuie încurajați să se adapteze noii realități, subliniază reprezentanții Kilowat. „Populația trăiește într-o realitate paralelă. În timp ce prețurile pe bursă variază de la oră la oră și de la sezon la sezon, facturile noastre sunt mereu la fel. În timp ce citim știri că în weekend la prânz energia se vinde cu preț negativ, noi plătim un tarif fix. Este normal ca statul să intervină și să ne protejeze de fluctuațiile exagerate ale prețurilor de pe bursă, dar în același timp nu ar trebui ca aceste măsuri să ne priveze de a beneficia de prețurile mici din anumite perioade. O reducere de preț pentru perioadele de timp despre care se știe că prețul pe bursă scade constant va încuraja consumul. Vine vara, nu există nici un motiv real pentru care oamenii ar trebui să facă economie pe vreme de caniculă și să pornească aerul condiționat cu reținere. Cu cât este mai multă lumină de la soare cu atât mai multă energie intră în sistem. Avem nevoie de consum în perioadele de vârf de producție fotovoltaică, însă producția trebuie coroborată cu consumul”, explică Albert Soare.

Potrivit Kilowat, nivelul cererii pentru instalarea de sisteme fotovoltaice se va menține cel puțin la fel în 2024 față de anul trecut.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut