Drumul Mătăsii trebuia să implice și terminalul de marfă Mortara, dar după prima plecare plină de așteptări din noiembrie 2017 a unui tren de marfă cu destinația Chengdu, perspectivele s-au schimbat. Însă centrul logistic Mortara a continuat să își consolideze vocația de interport de referință cu nordul Europei, iar acum această perspectivă este întărită. La începutul lui septembrie 2021, Kombiverkehr, operatorul de transport intermodal german cu sediul la Frankfurt și activ în aproximativ 30 de țări, își va extinde relațiile pe Mortara.

Acordul de colaborare dintre germani și terminalul intermodal Mortara a fost semnat la sfârșitul lui februarie 2021, iar acum apar evoluții suplimentare care susțin relațiile feroviare deservite până acum, către Krefeld, în nordul Germaniei, către Gent, un important nod feroviar din Belgia cu un port fluvial alăturat și către orașul port olandez Rotterdam. Din septembrie 2021, trenurile între Mortara și Krefeld și Rotterdam vor efectua cinci călătorii dus-întors pe săptămână. Oferta pentru legătura dintre Mortara și Gent va crește de la cinci la șase plecări săptămânale în ambele direcții. Dar, din ianuarie 2022, relațiile cu Belgia se așteaptă să crească la opt săptămânal. Serviciile către și de la Mortara, care sunt gestionate în colaborare cu BLS Cargo, SBB Cargo și Captrain Italia, au fost în portofoliul operatorului din Frankfurt din februarie 2021.

Însă colaborarea cu Kombiverkehr nu se poate opri la consolidarea serviciilor și a relațiilor. Președintele companiei italiene, Carlo Alberto Belloni, a declarat că partenerul german ar putea consolida încrederea în Mortara prin achiziționarea unor acțiuni ale companiei.

Terminalul se află într-o fază crucială, cu puncte tari, dar și cu puncte slabe. Deși zona logistică este în continuă creștere, centrul intermodal a suferit întotdeauna de o lipsă a conexiunilor rutiere, neputând conta pe accesul la rețeaua de autostrăzi. Iar proiectul pentru o nouă autostradă regională Broni-Mortara-Vercelli pare să rămână doar pe hârtie. Punctul forte rămâne legătura directă cu linia de cale ferată Alessandria-Novara și, prin urmare, cu coridorul european Genova-Rotterdam.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut