Piața belgiană de remorci a crescut anul trecut de la 6.751 la 7.504 de unități înmatriculate, relatează Transportmedia.be. În 2022, dominația Krone, Van Hool și Schmitz Cargobull a fost întărită și mai mult, însumând aproape 50% din piaţă.
În ultimii doi ani, Krone a ocupat primul loc în clasamentul belgian. În 2022, dominația mărcii germane a fost întărită și mai mult, întrucât cota de piață depășește acum 21%, procent pe care niciun alt jucător nu l-a atins până acum. Mai exact, nicio altă marcă nu a vândut într-un an 1.622 de remorci în Belgia.
Pe locul al doilea, Van Hool, a crescut și în cifre absolute (+360 de unități) și în cota de piață (+3,5%), dar fără să îl detroneze pe Krone. Schmitz Cargobull a crescut, de asemenea, și în cifre absolute și în cota de piață, iar acești trei lideri controlează acum aproape 50% din piața belgiană. Cei care au rămas în afara podiumului suferă cel mai mult din cauza situației: Kögel, A&D și Kässbohrer și-au văzut cu toții scăzând înmatriculările, iar diferența dintre locul al treilea și al patrulea nu a fost niciodată mai mare. Hoet Trailers a făcut progrese bune în această categorie și culege beneficiile noilor sale unități de producție.
Producătorii de echipamente specializate și-au păstrat poziția relativ stabilă, cu excepția Stas, care a scăzut de la 4,8% la 3,2% din piață, și Chereau, care pierde teren și pe segmentul remorcilor frigorifice.