Asociația Fenadismer solicită, din nou, de urgență aprobarea reglementării care să interzică șoferilor naționali sau străini să participe la încărcarea sau descărcarea mărfurilor. Excepție ar putea face unele situații care țin de natura mărfurilor. Măsura funcționează deja cu success pe piața portugheză.

Potrivit Fenadismer, o astfel de măsură va reduce accidentele profesionale din sectorul de transport și va atrage mai mulți angajați în acest sector, care ar deveni mai atractiv.

Reprezentanții asociației spun că, refuzul de până acum al Ministerului Transporturilor la solicitările privind interzicerea șoferilor de a participa la încărcarea și descărcarea mărfurilor în/din camioane, fără motive tehnice sau legale care justifică acest refuz, sunt în dezacord cu reglementările existente în alte state europene, cum ar fi Portugalia, care din septembrie anul trecut a aplicat interdicția generală ca șoferii profesioniști, atât naționali, cât și internaționali, să îndeplinească astfel de sarcini, considerând că nu sunt pregătiți pentru asta.

Motivul pentru care guvernul portughez a promovat acest regulament a fost legat de lipsa de implicare a clienților de transport în îmbunătățirea activității de încărcare și descărcare și în reducerea timpilor de așteptare, ceea ce a fost considerat „în detrimentul economiei naționale și al productivității afacerilor”, menționat expres în expunerea de motive a standardului aprobat. Acolo s-a stabilit că astfel de sarcini trebuie îndeplinite de dispecer sau destinatarul mărfii, care „trebuie să apeleze la un lucrător, altul decât șoferul, calificat și instruit în acest scop”, cu excepția unor cazuri evaluate în funcție de natura mărfii, cum ar fi transportul de mărfuri periculoase, de vehicule, mutări sau distribuție urbană.

În plus, reglementările portugheze obligă expeditorii și clienţii să asigure locuri adecvate în centrele de încărcare și descărcare de așteptare pentru șoferi în timp ce sunt îndeplinite aceste sarcini, „garantând existența unor instalații sanitare și condiții adecvate de igienă și sănătate”, iar timpul de așteptare ar trebui să fie limitat la maxim 2 ore. Nerespectarea acestor obligații este considerată o infracțiune foarte gravă și poate fi sancționată cu o amendă de până la 15.000 de euro.

„Respectiva reglementare, convenită cu organizațiile sindicale și de afaceri portugheze, contrastează cu lipsa de dorință a Ministerului Spaniol al Transporturilor de a aborda această problemă în țara noastră, deoarece o condiționează de acordurile comerciale pe care transportatorii le încheie cu clienții lor“, a declarat recent un parlamentar spaniol, care a făcut doar o simplă recomandare clienților să încerce să împiedice șoferii să îndeplinească astfel de sarcini, care s-a dovedit a fi total ineficientă.

Fenadismer a promis că va continua să ceară Ministerului Transporturilor să răspundă la această cerere legitimă, care ar contribui la reducerea ratei accidentelor profesionale, sprijină sectorul de transport rutier și face profesia mai atractivă, combatând lipsa actuală de șoferi profesioniști suferită de sectorul transportului rutier în Spania și restul Europei.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut