Federația Internațională a Muncitorilor din Transporturi (ITF) avertizează asupra unei posibile „crize a echipajului Omicron” pentru sectorul maritim, iar politica de toleranță zero a Chinei în lupta împotriva coronavirusului ar putea provoca noi închideri de fabrici și porturi. Avertizările vin ca urmare a răspândirii rapide a variantei Omnicron, care ar putea produce o explozie de îmbolnăviri în rândul personalului.

Din cauza cazurilor de coronavirus, în ultimele două săptămâni au existat restricții în Shanghai și Ningbo. Acestea, însă, nu au fost la fel de riguroase precum închiderea, de exemplu, pentru câteva săptămâni a unui terminal de containere din Ningbo care a avut loc în această vară. Expertul în transport maritim, Lars Jensen de la Vespucci Maritime, avertizează însă că riscul de închidere a unor noi porturi este în continuare ridicat. „Există posibilitatea unui impact major al unui val de Omicron în China și ne așteptăm la mult mai multe turbulențe în lanțul de aprovizionare.”

Chiar dacă liniile feroviare de marfă nu sunt afectate direct, industria nu poate rămâne imună la impactul pe care îl are o eventuală închidere a porturilor asupra lanțului de aprovizionare. Iar marile porturile de pe coasta de est a Chinei sunt noduri de transport foarte importante pe Noul Drum al Mătăsii, în special pentru transbordarea mărfurilor între transportul maritim și cel terestru. Iar fabricile din aceste zone este posibil să-și închidă porțile, încetinind producția.

Numai Zhejiang, care este provincia chineză ce are ca port principal Ningbo, a avut câteva sute de infecții cu corona doar într-o săptămână, ceea ce este mult pentru standardele chineze. În plus, autoritățile au avertizat că virusul se răspândește rapid, astfel că mai multe fabrici din provincie și-au închis porțile, inclusiv un producător de baterii și o companie farmaceutică.

ITF a întocmit deja o listă de facilități de carantină (hoteluri) recunoscute împreună cu Camera Internațională de Transport Național (ICS), pentru a se asigura că navigatorii se pot îmbarca la bord în siguranță, în ciuda schimbărilor imprevizibile ale politicilor guvernamentale de frontieră.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut