Supermarketurile franceze îşi reduc marjele pentru a combate inflația în creștere din țară, scrie Retail Detail.

La cererea guvernului țării, marea majoritate a lanțurilor mari de supermarketuri din Franța îşi reduc marjele în următoarele trei luni pentru a proteja puterea de cumpărare. Potrivit acordurilor dintre guvernul francez și retaileri, în ţară se va defăşura așa-numitul „trimestru anti-inflaționist”, în care magazinele vor vinde sute de mărfuri la „cele mai mici prețuri”. Apoi, de la începutul verii, sunt permise noi negocieri cu furnizorii privind creșterea prețurilor produselor. Ministrul francez al Economiei, Bruno Le Maire, a menționat că „trimestrul anti-inflație” costă țara și companiile sute de milioane de euro. Lanțurile de retail pot stabili în mod independent cât și ce fel de bunuri vor fi vândute la prețuri mici, produsele corespunzătoare fiind marcate cu un logo comun. Carrefour a listat deja 150 de produse, majoritatea sub etichete private, Système U a redus prețurile cu 15-20% pentru 150 de articole din gamă, iar Intermarché va pune un logo anti-inflație pe 500 de produse, menționând că va costa grupul aproape 100 de milioane de euro. Potrivit Retail.ru, E.Leclerc a refuzat să participe la inițiativă, subliniind că are întotdeauna cele mai mici prețuri și îndeamnă consumatorii să le compare folosind o nouă platformă de comparare a prețurilor.

Produsele selectate nu sunt aceleași în toate magazinele, oferta putând diferi în funcție de regiune sau chiar de magazin.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut