În această lună, producătorul spaniol de automobile Seat, care e şi parte a Grupului VW, va începe un serviciu feroviar săptămânal care leagă fabrica Seat din Martorell, Spania, cu fabrica Volkswagen Autoeuropa din Palmela. Noua linie va livra vehicule direct la Palmela înainte de a fi transportate la depozitul de distribuție Azambuja.

Noul serviciu este de așteptat să transporte peste 20.000 de vehicule pe an, evitând 2.400 de călătorii cu camioanele și reducând emisiile de CO2 cu 43%. Seat intenționează să obțină neutralitatea emisiilor până în 2040, după ce căile ferate vor introduce locomotive hibride care vor electrifica complet ruta. „Acest proiect face parte din strategia One Production a fabricilor Grupului Volkswagen din Peninsula Iberică, ce urmărește să optimizeze resursele, să genereze sinergii între centrele de producție și să sporească eficiența”, a declarat Herbert Steiner, vicepreședinte pentru producție și logistică la Seat.

Trenul, care este operat de Pecovasa Renfe Mercancías, cuprinde 16 vagoane, cu o lungime totală de 500 de metri, și va putea transporta până la 184 de vehicule pe călătorie. Din 2023 vor fi adăugate două vagoane suplimentare care vor aduce capacitatea totală de până la 200 de vehicule.

Vehiculele produse în Martorell erau transportate anterior cu trenul la Salobral, în Madrid, iar apoi livrate cu camionul către rețeaua de dealeri. Noua linie va asigura că vehiculele ajung direct la fabrica Palmela înainte de a fi transportate cu camionul la depozitul de distribuție din Azambuja, la 75 km distanță.

Între timp, vehiculele fabricate la Palmela vor fi apoi duse pe drumul de întoarcere în portul Barcelona, unde vor fi distribuite rutier în diferite regiuni ale Spaniei, sudul Franței și transportate cu vaporul către destinații de pe piața mediteraneană.

Noua rută feroviară se adaugă serviciului feroviar existent Autometro, care leagă fabrica Martorell de portul Barcelona pentru exportul de vehicule. Seat exportă peste 80% din mașinile produse în Martorell, iar serviciul de transport feroviar înseamnă că aproximativ 25.000 de camioane au fost eliminate anual de pe ruta de la Martorell până în portul Barcelona.

Datorită vagoanelor de transport articulate cu două etaje, cu o capacitate totală de 170 de vehicule și o lungime de 411 metri, traseul a transportat aproape 1,3 milioane de unități de la deschiderea din 2008 și a redus traficul rutier cu peste 300.000 de călătorii cu camioanele.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut