Propunerea UE de legislație care să asigure că materialele pentru baterii sunt provenite corespunzător din punct de vedere etic și durabil va duce la creșterea standardelor globale, făcând Europa un „pionier” în domeniu, a spus Comisia Europeană. Legislația vine pe fondul creșterii producției de baterii și a fabricilor gigantice la nivel global, pe măsură ce crește cererea de vehicule electrice.

Propunerea executivului UE, prezentată în decembrie anul trecut, este prima lege a bateriei durabile din lume. Aceasta își propune să abordeze problemele din lanțul de aprovizionare cu baterii, inclusiv abuzurile privind drepturilor omului, și se va aplica tuturor companiilor din industrie care operează în Europa.

În 2016, Amnesty International a publicat un raport care dezvăluia că 35.000 de copii lucrau la minele de cobalt din Congo. Legea UE propusă va impune companiilor să elimine astfel de tipuri de abuzuri în lanțurile lor de aprovizionare sau să facă față unei interdicții pe piața UE. Este un „prototip” de reglementare a produselor pe baza ciclului de viață, indiferent de locul în care sunt fabricate, a declarat Stefano Soro, oficial la direcția CE pentru piața internă, industrie, antreprenoriat și IMM (DG GROW). „Cine dorește să introducă baterii pe piața europeană, trebuie să respecte cerințele noastre”, a declarat el pentru un eveniment EURACTIV susținut de Nickel Institute. „Europa este o piață inevitabilă pentru toți cei care doresc să facă afaceri”, a adăugat el, referindu-se la statutul UE ca fiind cel mai mare bloc comercial din lume.

Propunerea legislativă se bazează pe orientările OECD pentru aprovizionarea etică și ar necesita verificarea terților pentru a preveni abuzurile de muncă.

Reprezentanții industriei și-au exprimat sprijinul pentru propunere, dar au avertizat că termenul de un an pentru implementarea cerințelor după aprobarea regulamentului este insuficient. „Politicile de due diligence vor trebui puse în aplicare, dar și rezultatele vor trebui verificate de către organisme terțe de evaluare, iar acest întreg sistem va trebui stabilit la nivel național. Nu credem că e suficient un an pentru a face toate acestea.”

Nevoia de circularitate în lanțul bateriilor – promovarea reciclării 100% pentru a forma o buclă închisă – a fost afirmată de asemenea, chiar dacă vor trece câțiva ani până când vânzările de baterii vor crește până la nivelul în care se poate realiza o circularitate completă.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut