Leoni AG a făcut un pas major spre eficientizarea afacerilor sale odată cu vânzarea operațiunilor de cabluri auto standard şi speciale. Operaţiunile, grupate în unitatea de business Soluții de cabluri pentru automobile (BG AM), sunt vândute către Stark Corp., un producător thailandez de fire și cabluri pentru diverse industrii. Deşi Leoni a declarat pe 23 mai că mișcarea a fost în concordanță cu decizia sa de a se concentra asupra afacerii cu sisteme de cablare, presa internaţională speculează că tranzacţia cu rivalul asiatic se face din cauza scăderii vânzărilor ca urmare a izbucnirii războiului din Ucraina. Furnizorul german a fost puternic lovit de conflictul armat, vânzările scăzând cu aproape 7% în primul trimestru.

Potrivit CEO-ului Leoni, Aldo Kamper, unitatea vândută este „foarte bine poziționată și profitabilă la nivel global”.

„Are un portofoliu larg și inovator de produse și este unul dintre liderii de piață în cabluri standard, speciale și de încărcare pentru automobile. Unitatea, care operează 10 locații de producție în șapte țări și are 3.300 de angajați, a generat vânzări de 1,3 miliarde de euro în anul fiscal 2021 și este evaluată la 560 de milioane de euro.”

În completare, Chanin Yensudchai, președintele Stark Corp., a declarat: „Portofoliul, piețele și cunoștințele tehnologice ale BG AM completează în mod ideal punctele noastre forte.” Achiziția, a spus el, îl va „poziționa optim” pe Stark pentru un rol important în afacerea internațională cu cabluri pentru automobile.

În 2019, Leoni a anunțat decizia de a-și simplifica structura, cu un plan de a cesiona afacerea Wire & Cable Solutions (WCS).

Specialistul german intenționează să se concentreze mai mult pe cealaltă ramură de bază, Divizia de sisteme de cablare (WSD), care este specializată în sisteme de energie și date.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut