Decizia UE ca toate țările să adopte ecartamentul feroviar de 1.435 mm continuă să întâmpine rezistență în țările baltice. De exemplu, Ministerul Transporturilor din Letonia consideră că „încă nu a venit momentul pentru asta, relatează RailFreight.

Letonia, împreună cu Lituania și Estonia, utilizează în principal linii cu un ecartament de 1.524 mm, tip de infrastructură feroviară moştenită din Uniunea Sovietică. Noul ministru letonian al Transporturilor, Janis Vitenbergs, a explicat că, pe lângă nevoia de sprijin financiar substanțial din partea UE pentru implementare, eliminarea șinelor cu ecartament de 1.524 mm ar putea fi mai mult problematică decât utilă. „Decizia de integrare în rețeaua feroviară europeană a fost luată în urmă cu mai bine de zece ani, când am decis să implementăm proiectul Rail Baltica, deoarece implică utilizarea ecartamentului standard al UE.” Janis Vitenbergs a subliniat că o tranziție completă la ecartamentul european ar putea costa miliarde și că economia letonă nu o poate susține. Iar UE nu are un plan clar de cofinanțare a proiectului. „Este prea devreme să vorbim despre renunțarea la vechile linii, pentru că Ucraina are același ecartament. Cred că atunci când războiul se va încheia putem juca un rol semnificativ în reconstrucția țării. Porturile noastre maritime și calea ferată pot fi folosite pentru a transporta materiale de construcție și multe alte mărfuri în Ucraina.”

Logist.Today reamintește că UE a propus ca toate conexiunile feroviare noi care urmează să fie construite în cadrul rețelei TEN-T să respecte ecartamentul standard european. Potrivit regulamentului, fiecare stat membru al UE trebuie să aibă un plan de conversie pentru trecerea la ecartamentul feroviar de 1.435 mm până în 2025-2026.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut