MCS Industries, importator de mobilier şi decoraţiuni pentru casă, solicită Comisiei maritime federale a SUA (FMC) să investigheze doi mari transportatori oceanici pentru că nu și-au onorat contractele și că ar fi încălcat Legea privind transportul maritim din SUA pentru a umfla prețurile de transport maritim al containerelor.

Într-o plângere depusă la Comisia maritimă federală, MCS Industries a acuzat, de asemenea, cele două linii majore că au renunțat la contractele pe care le aveau pentru transportul de containere din China pentru a putea prelua alți clienți cu tarife mult mai mari.

În plângere se menționează că MCS a „experimentat direct această conduită necorespunzătoare a transportatorilor oceanici globali, deoarece aceștia au refuzat fără motiv să tranzacționeze și să negocieze cu MCS. În plus, și cei care au furnizat astfel de contracte de servicii, au refuzat să furnizeze mai mult de o fracțiune din capacitatea de încărcare pe care MCS a solicitat-o ​​și de care are nevoie, în ciuda faptului că transportatorii în general au continuat să funcționeze la sau aproape de capacitatea pre-pandemică.“

MCS a declarat că liniile „au continuat apoi să se angajeze într-o practică comună de a refuza să efectueze chiar și în cadrul acestor contracte de servicii limitate, obligând MCS să cumpere spațiu pe piața spot la prețuri mult mai mari.“

Plângerea vine pe măsură ce presiunea crește atât în SUA, cât și în alte părți ale lumii, ca autoritățile de reglementare să investigheze dacă practicile liniilor de transport maritim de containere încalcă legile concurenței. Luna trecută, guvernul SUA a declarat că înăsprește controlul asupra alianțelor transportatorilor oceanici și a terminalelor maritime cu un nou program de audit și o unitate în cadrul FMC – împreună cu alte măsuri care vizează monitorizarea operatorilor de transport și a terminalelor, inclusiv un memorandum de înțelegere pentru cooperare semnat de FMC și Departamentul de Justiție.

Președintele FMC, Daniel Maffei, a lansat Programul de audit al transportatorului comun care operează nave împreună cu o nouă echipă de audit condusă de Lucille Marvin, directorul general numit recent. Programul va analiza cei mai importanți nouă transportatori în funcție de cota de piață pentru respectarea regulii FMC, interpretând Legea privind transportul maritim.

În plângerea adresată către FMC, MCS a explicat că cele două linii au onorat doar o mică fracțiune din volumul de containere care a fost convenit anul acesta, la prețurile convenite, cu o singură linie oferind MCS din mai doar 1,6% din spațiul alocat în contract. Astfel, MCS a fost obligată să rezerve spațiu pe piața spot la alți transportatori la prețuri mult mai mari, potrivit freightwaves.com.

MCS a susținut, de asemenea, că linia discriminează expeditorii americani, cum ar fi MCS, „favorizând expeditorii chinezi cu alocări de spații mai mari decât cele cerute de MCS”. Acesta a acuzat cealaltă linie majoră că furnizează doar 35% din spațiul necesar în cadrul contractului său cu MCS.

Potrivit MCS, cei doi transportatori au beneficiat în detrimentul expeditorilor, organizându-se în cadrul celor trei alianțe majore ce controlează în mod colectiv peste 90% din comerțul transpacific. Acesta a spus că aceste alianțe oceanice „oferă loc și oportunitate de a coordona practicile discriminatorii, precum cele pretinse aici“.

Expeditorul a susținut că această putere de piață și cinci presupuse încălcări ale Legii privind transportul maritim au costat până acum MCS peste 600.000 de dolari.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut