Odată cu folosirea AdBlue, emisiile poluante ale flotei de camioane ar trebui reduse semnificativ. Cu toate acestea, conform măsurătorilor, mulți expeditori manipulează electronica motorului pentru a economisi costuri. Cu emulatoarele care în Germania costă între 20 și 100 de euro, transportatorii pot dezactiva controlul emisiilor de pe camioanele lor și pot economisi până la 2.000 de euro pe an pe AdBlue, mai ales că amenda se ridică la doar 100-120 de euro.

Cifrele furnizate de Oficiul Federal pentru Transportul de Mărfuri (BAG) din Köln sugerează că, anul trecut, din 7.070 de camioane controlate, 292 erau poluatoare (4,1%). Dintre acestea, doar 19 erau germane. Însă cifrele BAG sunt nerealist de mici, e de părere fizicianul de mediu Denis Pöhler, care a dezvoltat cu compania Airyx dispozitive de măsurare a poluanților din aer.

BAG efectuează controale prea puține și greșite, consideră şi Andreas Mossyrsch, de la asociația Camion Pro. Măsurătorile efectuate de diverse instituții au arătat că cel puțin un camion din cinci este manipulat sau defect și circulă prin Germania cu emisii mult prea mari.

Criticile vin și din partea German Environmental Aid (DUH), care se bazează pe propriile măsurători. „Știm că testarea în Germania este incompletă. Măsurătorile noastre arată valori semnificativ mai mari”, spune expertul DUH, Axel Friedrich. În măsurătorile sale, doar 46% dintre vehiculele din clasa de emisii VI respectau valoarea limită a poluanților care le-a fost aplicată. „Trebuie să existe o inspecție imediată a camioanelor, din mers”, cere el.

Vehiculele de control echipate cu sonde de măsurare ar putea identifica poluatorii de mediu în timpul conducerii, indiferent dacă aceştia au manipulat în mod intenționat sau au curățat defectuos gazele de eșapament, și scoate din trafic cu precizie.

Nu doar controalele, pe care le consideră prea puține și inadecvate, îi deranjează pe experți, ci și valoarea penalităților și amenzilor. „Unii scapă cu 100 sau 120 de euro amendă. E prea puţin, dat fiind că pot economisi mii de euro în schimb”, spune Pöhler. În Danemarca, un expeditor de marfă de plătește 2.000 de euro dacă este prins cu un camion cu sistem manipulat. De asemenea, șoferul ar putea fi amendat cu până la 1.000 de euro.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut