În 2020, lanțul de aprovizionare a fost marcat de dificultăți profunde. Din cauza pandemiei, multe fabrici au fost închise. Tensiunile geopolitice dintre Statele Unite și China au afectat, de asemenea, puternic fluxurile maritime și disponibilitatea containerelor. Dificultățile de aprovizionare au continuat în 2021, odată cu obstrucționarea Canalului Suez de către nava portcontainer Ever Given timp de aproape 5 luni, mobilizând un număr mare de containere și nave, ducând la întârzieri semnificative, penurii și blocaje în porturi. Această situație a avut un impact semnificativ asupra sectorului fructelor și legumelor, cu livrări mai lente la export. Problemele repetate de aprovizionare i-au determinat pe mulți producători, importatori şi exportatori să stocheze volume mari de mărfuri pentru a evita orice lipsă.

Ca o consecință directă a întârzierilor în transporturi a fost formarea de blocaje cu mărfurile care sosesc simultan. „Această situație necesită efort suplimentar și forță de muncă pentru a reambala produsele recuperabile. Natura perisabilă a produselor, adăugată la lipsa containerelor frigorifice, a dus la pierderi semnificative de mărfuri și vânzări”, explică pentru freshplaza.com managerul de import al firmei franceze HM Distribution, Alessandro Cholet, care adaugă că va rezerva acum containere cu 3 până la 6 luni înainte pentru pentru a fi sigur că programele sale cu furnizorii și clienții nu vor fi afectate. „Cu atât de multă capacitate de transport maritim blocată, importatorii și exportatorii au concurat pentru containere și nave, ceea ce a crescut prețul transportului. Lipsa de containere şi de forță de muncă a dus la o creștere generală a prețurilor care este deosebit de dificil de transmis produselor. Gestionarea lanțului de aprovizionare va fi cu siguranță punctul central al anului 2022”, conchide Alessandro Cholet.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare