Statisticile privind lipsa șoferilor de camion au fost actualizate după ieșirea considerabilă din piaţă a șoferilor de camion în legătură cu conflictul din Ucraina. Se estimează că aproximativ 400.000 de locuri de muncă lipseau în Europa la sfârșitul anului trecut pentru șoferi de camion. Apoi, când Rusia a atacat Ucraina, încă 166.000 de şoferi au dispărut de pe piața europeană a muncii, crescând deficitul la aproape 600.000, potrivit IRU.

La baza situației menționate mai sus stă în primul rând mobilizarea din Ucraina, care le interzice bărbaților sub 60 de ani să părăsească țara. În acelaşi timp, mulți șoferi au decis să se întoarcă în patria lor pentru a sprijini lupta împotriva invadatorului sau pur și simplu pentru a fi mai aproape de familiile lor. Acest lucru este resimţit acum în principal în Polonia, deoarece companiile angajau circa 100.000 de şoferi ucraineni în transport internațional.

Acest gol de pe piața muncii, potrivit indiciilor, pare că va fi acoperit de noii veniţi din Caucaz, Asia Centrală sau Asia de Sud-Est. Potrivit Rzeczpospolita, registrele ZUS (privind toate industriile, nu numai transportul) arată deja o creștere uriașă a ocupării forței de muncă de către georgieni, filipinezi, indonezieni și indieni. Agențiile de recrutare sunt interesate și de cetățenii din Kazahstan, Uzbekistan sau Tadjikistan, care până acum au emigrat în Rusia din motive economice, dar care acum trebuie să se întoarcă din Rusia din cauza prăbușirii economiei.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut