În ciuda cererii puternice, volumele din transportul aerian au scăzut în noiembrie cu 1,2% față de octombrie – inversând tendința observată în mod tradițional în perioada de vârf de dinaintea Crăciunului. Potrivit Clive Data Services, scăderea nu reflectă cererea, ci ineficiența din sistem și lipsa de personal cu care se confruntă întreaga industrie. Practic, marfa există, dar nu are cine să o manipuleze!

Congestia de „la sol” a încetinit creșterea mărfurilor aeriene în noiembrie (-1,2% față de octombrie), inversând tendința observată în mod tradițional în perioada de vârf până la Crăciun, potrivit celor mai recente informații despre piața globală a mărfurilor aeriene oferite de analiştii de la Clive Data Services.

Scăderea volumelor de luna trecută, în comparație cu octombrie 2021, a venit în ciuda unei creșteri a capacității de 0,5%, în timp ce tarifele generale de marfă aeriană au crescut cu 8% în noiembrie față de luna anterioară. Comparativ cu noiembrie 2019, luna trecută cererea a scăzut cu 3%, dar tarifele generale de marfă aeriană au rămas la 159%. Capacitatea față de acum doi ani a fost de -12%, ridicând „factorul de încărcare dinamică” al Clive – pe baza atât perspectivelor privind volumul, cât și a greutăţii mărfurilor și capacităţii disponibile pentru a produce un indicator adevărat al performanței companiei aeriene – cu 2% puncte, până la 66%.

Datele pieței din Europa până în America de Nord pentru ultima săptămână din octombrie față de cea de-a treia săptămână din noiembrie, înainte de sărbătoarea de Ziua Recunoștinței din SUA, au indicat o scădere a capacității cu 7,3% și un factor de încărcare în creștere cu 4%, până la 86%. Tarifele de transport aerian pentru această piață au înregistrat, în consecință, o creștere cu 10%. Orice speranță că deschiderea serviciilor transatlantice ar oferi o oarecare ușurare pieței de marfă a fost rapid eradicată de volumele crescute de bagaje de pasageri. „De obicei, ne-am aștepta ca volumele din noiembrie să fie mai mari decât cele din octombrie, dar acest lucru nu se reflectă în cele mai recente date. Am început să vedem încetinirea creșterii la sfârșitul lui octombrie. Factorul de încărcare global pentru noiembrie a fost cu 2% mai mic decât în ​​octombrie, ceea ce este remarcabil”, a declarat Niall van de Wouw, directorul general al Clive. El a mai explicat că schimbarea de la o lună la alta nu este determinată de lipsa cererii, ci de faptul că marfa nu poate fi împinsă eficient prin sistem. Deși lipsa forței de muncă este un factor prezent în toate industriile, aceasta are un impact special într-o industrie cu o activitate la sol atât de intensă precum cea de transport aerian. „Aglomerația aeroportuară pare să fie prețul pe care trebuie să îl plătească industria pentru lipsa investițiilor și a aprecierii în manipularea mărfurilor. Ineficiențele actuale de la sol au consecințe atât pentru companiile aeriene, cât și pentru clienți, deoarece mărfurile vor lipsi de la zboruri. În urmă cu două luni, am descris piața de mărfuri aeriene ca fiind fragilă, îndreptându-se spre sezonul tradițional de vârf, iar această fragilitate este vizualizată pe rețelele de socializare prin intermediul filmelor pe aeroport care arată nenumărați paleți și containere care așteaptă pe asfalt.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut