Deşi industria germană face tot posibilul pentru a recruta șoferi profesioniști, sugerând nevoia de acțiuni politice, autoritățile federale nu iau măsuri decisive, potrivit Verkehrs Rundschau.

Henning Rehbaum, membru al Comisiei de transport și raportor pentru lipsa forței de muncă calificate în sectorul transporturilor, a criticat situația în Bundestag. „Lipsa șoferilor nu este doar o problemă pentru industrie, ci are și un impact direct asupra vieții de zi cu zi. Multe călătorii vor fi anulate și vor fi probleme pentru lanțurile de aprovizionare și întârzieri în livrarea mărfurilor, iar în cel mai rău caz, şi rafturi goale în supermarketuri”, trage Henning Rebaum un semnal de alarmă.

Potrivit acestuia, în urmă cu doi ani, sindicatul a făcut deja propuneri cu privire la modul de a atrage mai mulți oameni către profesie. Acestea au inclus formarea profesională mai ieftină a șoferilor, recunoașterea mai ușoară a permiselor de conducere și a calificărilor profesionale din țări terțe şi condiții de muncă mai bune pentru șoferi.

Industria face toate eforturile, trei sferturi dintre companii angajând mai mulți oameni decât anul trecut, dar sunt necesare și măsuri politice.

„Faptul că autorităţile abia acum, după trei ani de guvernare, introduc un amendament pentru a forma șoferi profesioniști este o adevărată ispravă. Dar este jenant că astfel sunt aduse doar îmbunătățiri minime, ignorânduu-se propunerile constructive de măsuri din partea Uniunii și a industriei transporturilor.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut