Potrivit unui sondaj al IRU efectuat în rândul companiilor de transport din 23 de țări, se pare că anul acesta deficitul de șoferi va crește cu peste un sfert față de nivelul de anul trecut. Cele mai mari creșteri ale deficitului de șoferi se pare că se vor înregistra în Spania (150%), Mexic (175%) și Turcia (192%). Cât privește transportul de persoane, aici lipsa șoferilor profesioniști va crește cu 226% anul acesta.

Aproape 40% dintre operatorii de transport rutier chestionați spun că principal cauză a penuriei de șoferi este lipsa competențelor pe piețe precum Republica Cehă, Norvegia și România, dar şi Rusia, Ucraina și Mexic. Iar această cauză este mai presus decât cea legată de condițiile dificile de muncă și provocarea de a atrage tineri și femei în această profesie.

Deoarece este de așteptat ca economia globală să se redreseze în 2021, operatorii de transport și expeditorii se confruntă din ce în ce mai mult cu probleme care decurg din lipsa șoferilor, precum creșterea costurilor, dificultăți operaționale și clienți nemulţumiţi. „Situația șoferilor în acest an este mai gravă decât în mod normal, deoarece mulți seniori au renunțat să lucreze pentru a evita îmbolnăvirea cu Covid-19, centrele de formare au fost închise, iar alții au părăsit profesia din cauza provocărilor și barierelor impuse în această meserie. Pe măsură ce privim dincolo de pandemie, multor operatori le va fi imposibil să găsească șoferi pentru a satisface cererea viitoare a clienților”, a spus Umberto de Pretto, secretar general al IRU.

Firmele de transport rutier alocă deja resurse semnificative pentru a identifica, angaja și pregăti șoferi astfel încât să funcționeze în conformitate cu standardele profesionale și de siguranță din industrie. Potrivit cercetărilor Forumului Economic Mondial, 50% din forța de muncă globală va avea nevoie de recalificare până în 2025. Și deoarece timpul este scurt și concurența ridicată, operatorii trebuie să acționeze rapid.

Există noi modalități prin care companiile pot gestiona talentele care depășesc cu mult soluțiile tradiționale de formare unice, învechite, costisitoare și contraproductive, mai arată comunicatul IRU.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut