Lipsa microcipurilor pentru autovehicule declanșată de pandemia Covid-19 continuă, iar firma de consultanță AlixPartners estimează că în 2021 această lipsă va împiedica producerea a 7,7 milioane de vehicule, inclusiv a celor pentru transport de mărfuri, cu o pierdere pentru constructori de 210 miliarde de dolari. Această valoare este deja dublă față de cea așteptată în mai.

Cea mai acută perioadă a fost al doilea trimestru din 2021, iar reluarea sperată a producției de microcipuri nici măcar nu a început, din cauza răspândirii variantei Delta a virusului Sars-Cov-2 și noilor focare de Covid-19 în sud-estul Asiei. AlixPartners consideră că lipsa microcipurilor va continua cel puțin până în cel de-al doilea trimestru al lui 2022.

În producția de vehicule comerciale din SUA, criza a început în ianuarie 2021, în contextul clasei 8, cea mai grea. În iulie, 14.920 de unități au părăsit fabricile, în timp ce numărul vehiculelor comandate, dar care nu au fost livrate, s-a triplat față de aceeași lună din 2020, ajungând la 262.100 de unități, potrivit Act Research. Acest lucru se întâmplă într-o fază a cererii puternice de vehicule grele: numai în august, comenzile în SUA au totalizat 36.900 de unități.

Pentru a satisface această cerere, unii producători schimbă oferta de semiconductori de la camioane medii la grele, alții asamblează vehiculele și le lasă în curți în așteptarea finalizării cu microcipuri. Dar lipsa nu se limitează la semiconductori: potrivit firmei de cercetare Ftr, cablurile, oglinzile retrovizoare și componentele din plastic încep să lipsească.

De asemenea, şi producătorii europeni de camioane suferă de această criză, confruntându-se cu închiderea temporară a fabricilor. CEO-ul Traton (holdingul care controlează Man și Scania) a confirmat că lipsa nu se referă doar la electronice, ci și la alte componente, din cauza penuriei de materii prime, fiind de acord că această criză va dura cel puțin până la începutul lui 2022. Pentru a o aborda, mărcile Traton iau piese de la vehicule complete nevândute pentru a le monta pe cele deja comandate, dar evident este doar o soluție temporară.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut