În ultimii ani, țările baltice au devenit adevărați concurenți pentru transportatorii de marfă germani și europeni. Acum, însă, avântul le este frânat, în principal din cauza lipsei extreme de șoferi, notează publicaţia germană Verkehrs Rundschau.

Toată Europa se confruntă cu o lipsă a șoferilor de camion. Însă, din cauza războiului din Ucraina, penuria din țările baltice este deosebit de acută, astfel încât acum apar pierderi semnificative pentru industrie. Înainte de război, deficitul era în mare parte umplut de oameni din est, din țări vorbitoare de limbă rusă, ceea ce acum nu mai este posibil, din cauza interdicțiilor de intrare. În plus, ucrainenii care ar fi putut lucra în țările baltice preferă să se întoarcă acasă.

În acest context, atenția se întinde până în Asia, unde sunt recrutați oameni din țări precum Georgia sau chiar Filipine și Vietnam, dar care au nevoie de instruire și de ajutor în depășirea barierelor lingvistice.

Salariile pentru şoferii de camion, în comparație cu alte profesii din Letonia, sunt încă foarte atractive, până la 3.000 de euro brut, pe lună. Însă un obstacol este costul cursului pentru permisul de conducere. Agenția letonă de Stat pentru Ocuparea Forței de Muncă (NVA) oferă cursuri gratuite pentru solicitanții de locuri de muncă, iar anul trecut a instruit aproximativ 1.000 de șoferi din categoriile C și CE, ceea ce e departe de a fi suficient. Industria cere acum, printre altele, ca vârsta de acces să fie redusă de la 21 la 18 ani.

Potrivit asociației de transport rutier Latvijas Auto, ţara cu mai puțin de 2 milioane de locuitori are aproape 500 de companii cu peste 100.000 de angajați în sector, jumătate fiind șoferi. Transportul rutier de marfă este astfel a treia cea mai mare industrie din țară. Specialiștii se tem că lipsa extremă de șoferi ar putea duce în curând la un val de falimente în sector, atât în Letonia, cât și în întreaga regiune.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut