Salariile mai mari, cursurile de pregătire și testarea mai rapidă a șoferilor de HGV au sporit numărul acestora. Însă, conform analizei efectuate de Logistics UK pe baza datelor oferite de Biroul de Statistică Națională (ONS) al Regatului Unit, problema rămâne în continuare cronică.

Cifrele ONS din T1 arată că numărul șoferilor de camion angajați nu a scăzut la fel de semnificativ ca în ultimele trimestre, ceea ce a determinat Logistics UK să spună, cu un „optimism prudent”, că deficitul se îmbunătățește pe măsură ce șoferii nou formați și cei care revin se alătură industriei. Sarah Watkins, director adjunct din cadrul Logistics UK, a declarat: „Reducerea numărului de șoferi de HGV, cauzată în general de pensionări sau de alegerea altor cariere, a încetinit în primul trimestru al anului, comparativ cu a doua jumătate a lui 2021. Iar asta ilustrează modul în care acțiuni precum creșterea salariilor, cursurile de pregătire și randamentul îmbunătățit de testare încep să abordeze pierderea de muncitori calificați.”

Cifrele dezvăluite de Logistics UK indică faptul că, în timp ce numărul șoferilor de camion angajați a scăzut cu 30.300 în T12022, aceasta este o reducere mai mică decât în T3 și T4 2021, când s-au înregistrat scăderi de 44.000, respectiv 49.000 de şoferi.

Între timp, randamentele îmbunătățite la unitățile de testare DVSA au arătat că au fost efectuate 26.388 de teste practice HGV în T1 2022, o creștere de 43% față de aceeași perioadă din 2019. În martie 2022 s-a înregistrat un record de 10.481 de testări, cu o rată de promovare de 60%.

Şi salariile șoferilor au crescut în medie cu 25% în T1 2022, comparativ cu un an în urmă, pentru a fideliza personalul existent și a atrage noi șoferi.

„O creștere atât de mare a numărului de teste HGV este o dovadă a muncii depuse de DVSA pentru a-și soluționa întârzierile de testare, alături de angajamentul industriei de a încuraja noii recruți să i se alăture. În același timp, numărul foarte mic de șoferi de HGV care au solicitat indemnizația de şomaj, fiind în căutarea unui loc de muncă, a scăzut cu 70% din T1 2019 până în T1 2022, ceea ce indică faptul că aproape că nu există șoferi profesionişti în plus, disponibili la un moment dat pentru muncă.”

Eforturile de abordare a penuriei trebuie să continue, iar atragerea și reținerea noilor recruți și a șoferilor actuali în sector rămâne o prioritate pentru industria logistică britanică, notează Motor Transport. „Industria are nevoie acum de o concentrare pe îmbunătățirea facilităților pentru șoferi în rețeaua de drumuri strategice, pentru a oferi serviciile pe care acești lucrători cheie le merită în desfăşurarea activităţii lor profesionale.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut