Este suficient să privim spre Marea Britanie pentru a înțelege riscurile asociate deficitului de șoferi de camion dintr-o națiune, cu repercusiuni nu doar economice, ci și sociale. Până în prezent, se estimează că 100.000 de angajați lipsesc în Marea Britanie, ceea ce se răsfrânge asupra lanțurilor de logistică și transport din sectorul distribuției, dar şi asupra tuturor activităților economice.

La nivel european, conform datelor aflate în posesia Confederației Generale a Transportului și Logisticii din Italia (Confetra), 30.000 de șoferi ar fi necesarul actual din Germania, 40.000 din Franța și 35.000 din Polonia.

În lumina acestor date, Giuseppina Della Pepa, secretar general al ANITA (Asociația Națională a Companiilor de Transport Auto), a declarat: „În Italia, sectorul se plânge că lipsa de șoferi nu se poate cuantifica între 17.000 şi 20.000. Este suficient să consultați statisticile examenelor pentru obținerea permiselor de conducere C pentru camioane și E pentru vehicule articulate, pentru a vedea prăbușirea și nemulțumirea din această profesie. În 2009, au fost promovate 93.587 de permise C și 47.670 permise E, în vreme ce în 2019 (pre-Covid) numărătoarea se oprește la 31.427 pentru C și 22.456 pentru E.”

În momentul de față, situația de urgență a mai fost „atenuată” datorită folosirii șoferilor din Est și din afara Uniunii Europene, situație care însă se va schimba în contextul în care fiecare țară tinde acum să-și țină șoferii aproape. De exemplu, Serbia a decis să nu reînnoiască acordul de reciprocitate pentru permisele de conducere cu Italia.

Giuseppina Della Pepa a subliniat pentru logisticamente.it importanța creării unui lanț de formare pentru logistică, un sector care la fiecare nivel are dificultăți în a găsi angajaţii necesari desfășurării activităților sale.

În acest sens, de mare ajutor sunt școlile profesionale și institutele tehnice care, conform propunerii executivului Anita, în ultimul an ar trebui să prevadă obținerea licenței C și a CPC, de la ITS și de la cursurile de licență specifice. „Revoluția din logistică afectează toate sectoarele, de la conducere până la depozitare și vamă. Deci un parcurs școlar pe măsură ar fi binevenit”, a subliniat Della Pepa.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut