După cum am mai relatat anterior, berăriile germane se tem de o lipsă de sticle de sticlă în această vară. Acum, aceeași situație se observă și în Suedia, ţară în care 25% din sticle sunt aruncate, în loc să fie reciclate.

În contextul războiului şi a faptului că atât Rusia, cât și Ucraina, sunt mari producători de sticlă, se constată o lipsă evidentă de sticle noi de sticlă. În plus, pierderea sticlelor de sticlă returnabile este mare. Toată lumea știe că sticla de 33 cl în navete roşii pentru băuturi este o sticlă returnabilă în Suedia, dar nu toată lumea crede că sticla de sticlă de 50 cl, care este adesea folosită pentru bere şi are simbol albastru, este returnabilă. „Sunt cumpărate în bax-uri unice în care s-ar putea să treacă neobservată plata unui depozit de către cumpărător în momentul achiziției. Interesul pentru sticla reciclată a crescut şi tot mai mulți oameni doresc să protejeze mediul și resursele. Prin urmare, facem apel la toți cei care consumă băuturi răcoritoare sau bere să continue să aleagă sticle reciclabile, dar să manipuleze corect ambalajul. Căutați simbolul de pe etichetă, comandați și continuați să protejați mediul”, spune Anna-Karin Fondberg, CEO al Sveriges Bryggerier.

Pierderea este mare pentru sticla de 50 cl. În fiecare an, la sistemul suedez de returnare se adaugă între șapte și nouă milioane de sticle noi. În total, 25% din sticle sunt aruncate în loc să fie refolosite. Cea mai mare pierdere este pentru sticlele achiziționate de la Systembolaget – până la 86%, potrivit Food Supply. „Mulți oameni cred că au cumpărat sticlă de unică folosință și aruncă sticlele de sticlă. Asta înseamnă că milioane de sticle care ar putea fi refolosite ajung în locuri greșite. O sticlă de sticlă returnabilă este umplută în medie de 40 de ori înainte de a fi casată și de a deveni sticlă nouă”, explică Anna-Karin Fondberg.

În total, puțin peste 32 de milioane de litri de bere, apă și băuturi răcoritoare sunt vândute în sticle de sticlă reciclabile în fiecare an, iar sistemele de retur de sticlă au mai mult de o sută de ani. Așezate în navete, sticlele de sticlă returnabile sunt ușor de recunoscut, dar atunci când sunt despachetate pe raft, poate fi mai dificil de identificat.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut