Căile ferate lituaniene și turcești sunt aproape de încheierea unui acord de cooperare privind transportul de semiremorci rutiere între cele două țări. Scopul este de a folosi serviciile existente și de a conecta Istanbulul cu Marea Neagră ucraineană și mai departe cu portul Klaipeda și Scandinavia, arată Rail Freight.

Săptămâna trecută, reprezentanți ai Căilor Ferate Lituaniene au vizitat Turcia și s-au întâlnit cu echipa Căilor Ferate Turce. Părțile au discutat despre posibilitatea lansării unei noi legături maritime și feroviare care să funcționeze ca un coridor între Marea Neagră și Marea Baltică. Ei au inspectat, de asemenea, portul Haydarpasa din Istanbul, care poate servi drept poartă de acces din Turcia către Ucraina.

Condițiile preliminare pentru crearea unei legături intermodale există deja, respectiv cele două legături feroviare de marfă între Lituania și Ucraina. Una dintre ele – trenul de containere “Baltika-Ucraina” circulă o dată pe săptămână între portul Klaipeda și portul Odesa, prin Kiev. O altă opțiune este Viking Train, un tren de transport combinat care a început să funcționeze încă din 2010. De asemenea, conectează porturile Klaipeda și Odesa, făcând opriri intermediare la destinații importante din Lituania, Belarus și Ucraina, între care Vilnius, Minsk și Kiev.

Căile Ferate Lituaniene intenționează să-şi dezvolte în continuare resursele existente. Laurynas Buchalis, șeful departamentului de relații internaționale al Căilor Ferate Lituaniene, a explicat că partenerii doresc să extindă serviciul către portul Chornomorsk de lângă Odesa, care va deveni un punct de control pentru mărfurile turcești către Ucraina.

Serviciul va fi realizat integral pe liniile de cale ferată dintre Cernomorsk și Klaipeda. Buchalis a menționat că planurile ambelor părți prevăd conexiuni frecvente și stabile cu două curse pe săptămână. Capacitatea planificată a fiecărui tren este de 43 de semiremorci. Se estimează că pe acest traseu vor fi transportate în total circa 4.500 de semiremorci pe an.

Principalele fluxuri de trafic vor fi concentrate nu numai în Lituania. De fapt, portul Klaipeda va servi drept răscruce pentru mărfuri cu alte destinații. Laurynas Buchalis a subliniat că scopul este crearea unui coridor intermodal Suedia-Turcia cu legătura feroviară Chornomorsk-Klaipeda. De la Klaipeda vor fi organizate legături maritime scurte cu Scandinavia și Europa de Nord. În special serviciul de feribot va permite transportul de mărfuri către Trelleborg și Karlshamn (Suedia), Fredericia (Danemarca) și Kiel (Germania).

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut