Ministerul Protecției Sociale și Muncii din Lituania intenționează să crească la 15.000-16.000 cotele pentru angajarea șoferilor din țări non-UE. Transportatorii locali subliniază însă că acest lucru nu este suficient pentru a reduce deficitul de muncitori, notează Delfi.lt.

Potrivit ministrului adjunct al Securității Sociale și Muncii, Vytautas Šilinskas, numărul final de autorizaţii va fi în continuare coordonat împreună cu Ministerul Afacerilor Interne. Šilinskas susține că acest lucru corespunde numărului de șoferi din țări terțe deja angajați în acest an, respectiv a cotei de ocupare simplificată care a fost de 11.600. „Am aflat câți străini au fost angajați în acest an și am decis ca anul viitor să fie stabilită o cotă corespunzătoare, de aproximativ 16.000 de şoferi din total.”

Reprezentanții asociațiilor de transport rutier susțin însă că, din cauza deficitului mare de șoferi pe care piața locală nu îl poate acoperi, cotele nu ar trebui aplicate deloc pentru sectorul transporturilor sau ar trebui să fie semnificativ mai mari. „S-a sugerat că, având în vedere specificul sectorului de transport și dinamica acestuia, sistemul de cote să nu fie aplicat deloc acestui sector și profesiei limitate de șoferi de camioane pe distanțe lungi”, spune Zenonas Buyvydas, director general al Asociației Lituaniene a Transportatorilor Rutieri (Linava). Potrivit acestuia, dacă ordinea actuală a cotelor este revizuită semnificativ, atunci deciziile se vor concentra pe menținerea afacerilor în Lituania, iar acest lucru va fi de mare ajutor.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut